Coronas Skrevet 29. april 2011 #1 Skrevet 29. april 2011 Var hos veterinær for å kjøpe flåttmiddel. Han mente at siden pusen min er nærmere 5 kg, så kunne jeg bruke den til hund. Men nå er all hår borte fra stedet jeg puttet dette middelet (nakken og bak ved halen) Har før brukt den til katt og ikke opplevd det samme. Er dette rigtig av veterinæren å gi slikt til pus?
Gjest Canis lupus Skrevet 29. april 2011 #2 Skrevet 29. april 2011 Da har katten fått en allergisk reaksjon på middelet tenker jeg. Ville dusjet pus GRUNDIG og skrubbet og shamponert der hvor den mister pelsen, samt tatt en telefon i vetrinær. 1
Capricorn Skrevet 29. april 2011 #3 Skrevet 29. april 2011 Veterinæren kan ikke vite på forhånd hva det enkelte dyret tåler. Min katt tåler heller ikke Frontline. Han mister også pels flere steder. Her i huset plukker vi flått til vi finner en annen løsning 1
Gjest Lille-pus Skrevet 29. april 2011 #4 Skrevet 29. april 2011 Var hos veterinær for å kjøpe flåttmiddel. Han mente at siden pusen min er nærmere 5 kg, så kunne jeg bruke den til hund. Men nå er all hår borte fra stedet jeg puttet dette middelet (nakken og bak ved halen) Har før brukt den til katt og ikke opplevd det samme. Er dette rigtig av veterinæren å gi slikt til pus? Du ringer vetrinæren og sier ifra, han kan jo ikke vite hvem som tåler og ikke tåler Frontline. Sier du ifra så legger han informasjonen inn i journalen til katten din (om han er smart). Det skjer ikke om du ikke sier ifra. 1
Coronas Skrevet 29. april 2011 Forfatter #5 Skrevet 29. april 2011 Pus tåler frontliner til katt, men ikke til hund. Kanskje han overvurderte kiloene på katta vår? Har alltid brukt den til katt og fungert veldig bra, men kanskje den til hund var for mye?
Coronas Skrevet 29. april 2011 Forfatter #6 Skrevet 29. april 2011 Du ringer vetrinæren og sier ifra, han kan jo ikke vite hvem som tåler og ikke tåler Frontline. Sier du ifra så legger han informasjonen inn i journalen til katten din (om han er smart). Det skjer ikke om du ikke sier ifra. Takk for svar, skal dra innom og gi beskjed. Er vel stengt i helgen, så får vente til mandag. Stakkar pus. Klør som bare det på naken hund.
Coronas Skrevet 8. mai 2011 Forfatter #7 Skrevet 8. mai 2011 Pus mistet pels på området. Men han virker superfornøyd. Han har ikke hatt flått i pelsen siden. Han er kosetet og det virker som han vet at litt utslett må til for å bli kvitt blodsugerene/parasittene. Lurer nesten på om katta vet hva vi snakker om til tider. Ser ut til at han forstår hvorfor vi gav han dette middelet. Beste pusen i verden!
Passive Skrevet 8. mai 2011 #8 Skrevet 8. mai 2011 Min pus er også 5 kg, men bruker ikke den til hund fordet. Heller et lite utslett enn masse ekle kravlende blodsugende monstre. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå