Gå til innhold

Angående tatoveringer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan man si til foreldrene sine at man har tatovering? Jeg skal få tatovering snart og alle jeg kjenner sier at man skal IKKE si til foreldrene før man gjør det for da prøver de å stoppe deg, og at man bør vente et par år før man sier at man har fått en.

Jeg mener blir foreldrene til voksne barn så veldig sinte? Alle vennene mine sier at foreldrene deres ble drit forbanna da de fikk tatovering.

Jeg mener. Jeg er 21 og jeg vet at foreldrene mine hater tatoveringer. Jeg tror de blir veldig SINT hvis jeg sier det. Vet ikke hva jeg skal gjøre. :tristbla:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

såklart kan du si det til foreldrene dine. husk at det er stor forskjell på hvordan foreldre og folk generelt reagerer på tatoveringer - noen bryr seg ikke, andre synes det er dumt/stygt og andre igjen synes det er fint.

du er 21 år og bestemmer over din kropp og livet ditt, jeg tviler vel i grunn for at foreldrene dine kommer til å gjøre deg arveløs og hate deg for resten av ditt liv hvis du får tatovering og forteller dem om den. de er nok glade i deg uansett, selv om de ikke er så glade i tatoveringen du kommer til å ta. min erfaring er at folk blir vant til at man har tatoveringer, og om de ikke nødvendigvis ender opp med å like den, slår de fleste seg i hvertfall til ro med dem.

Gjest Heloise
Skrevet

Du er 21 og myndig. Du kan gjøre akkurat hva du vil med kroppen din uten at noen andre skal ha noe som helst å si på det. Alle kan ha meninger, men det er du som bestemmer!

Hvorvidt du skal si det eller ikke må du nesten bestemme selv. Kjæresten min fikk sin første tatovering da han var 21 også, og sa det til moren men ventet med å fortelle det til faren da han visste han ikke var noe glad i det. Faren så det etterhvert og det var helt greit. Han er jo gammel nok til å bestemme det selv, og faren er "voksen" nok til å tenke det selv.

Du er ikke pliktig til å informere foreldrene dine hvis du ikke vil ;)

Skrevet

De venner seg til det, og kanskje til slutt faktisk finner ut at det kler deg. Min far har nå ( snart tjue år etter at jeg tok min første tattovering) funnet ut at " det er jo ikke så ille på deg, da..."

Gjest BabyBlue
Skrevet

Bare gå og ta - og fortell det til dem når du er permanent merket, da er det jo for sent uansett. Kusinen min sine foreldre var dødsimot all form for tatovering og piercinger, og da hun kom hjem med piercing i tunga ble det ikke noe verre enn "the silent treatment" i noen dager. De må da skjønne at det er din kropp og at du bestemmer over den selv når du er såpass gammel.

Skrevet

Huh?:klo:

Jeg kom bare hjem i singlet, med skulderbladet dekket i plastfolie, og sa at jeg hadde kjøpt attenårsdags-gave til meg selv! Litt spørsmål og fleip om at den så ut sånn og sånn, også gav det seg. Eneste jeg har hørt noe særlig om det senere, er at man mor lurte på om jeg kom til å ta hensyn til den i valg av brudekjole. Min kropp, mine penger. At jeg tok den en uke før bursdagen, gadd de heldigvis ikke henge seg opp i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...