Lille85 Skrevet 28. april 2011 #1 Skrevet 28. april 2011 Han ville anbefale meg å ha setet og sønnen min på høyre siden av bilen. Da kollisjonsfaren var større fra venstre. Hva med datteren min da? Skal hun sitte i faresonen? Hvordan velge hvilket av barna dine du skal plassere på den mest utsatte siden? :-/ Vet ikke om dette er et dilemma for folk eller om andre har tenkt over det. Men plager meg litt. Hva sier dere?
~white lady~ Skrevet 28. april 2011 #2 Skrevet 28. april 2011 (endret) Å kjøre bil er en risikosport uansett... Det viktigste er at ungene sitter i passende bilstol, med seler/belte på. Riktig sikring i bil har nok mer å si enn hvilken side man plasserer ungen på. Endret 28. april 2011 av ~white lady~
Duracella Skrevet 29. april 2011 #3 Skrevet 29. april 2011 Selv ser jeg på høyresiden som farligst, faktisk! Når jeg kjører ut i (spesielt uoversiktlige) kryss og plutselig kan jeg være uoppmerksom (eller føreren i den andre bilen kjører fort, kutter svingen o.l.) og det kommer en bil fra høyre plutselig og rett inn i siden.. så jeg er nok ekstra påpasselig i kryss.
Vibi Skrevet 29. april 2011 #4 Skrevet 29. april 2011 Jeg har hørt at det tryggeste er å ha setet på venstreside jeg da, fordi man i en ulykke ofte, på refleks, vil forsøke å vri bilen unna seg selv, og sin egen side. Så tror det er mange teorier og lite fakta ute og går her. Er derfor enig i at det er mye viktigere å sørge for riktig sikring enn på hvilken side man plasserer det. Både for sønnen og datteren din (som jeg ikke vet hvor gamle er..)
Caramba Skrevet 29. april 2011 #5 Skrevet 29. april 2011 Tenker man sånn, så blir man helt gal. Jeg har tre barn og kan ikke velge hvem som sitter "tryggest". Vi har heller kjøpt oss en helt ny bil som har høy score på alle sikkerthetstester, samt riktig banresikring.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2011 #6 Skrevet 29. april 2011 Min far jobber som brannmann, og sier at faren er aller størst i passasjersete ved siden av sjåføren, deretter sete bak, altså høyre siden, og så venstre siden. Sjåføren er tryggest.
Carrot Skrevet 29. april 2011 #7 Skrevet 29. april 2011 Satser på å slitte kjøre bil med ungene tror jeg dette blir for mye å tenke over.... Kanskje man bare får satse på å sikre de best mulig og være så god som man kan på å gjøre sin del av jobben som sjåfør.. Tross alt er det eneste man ikke har noen innflytelse på i trafikken de andre.......
Lille85 Skrevet 29. april 2011 Forfatter #8 Skrevet 29. april 2011 Dette er nok ikke noe som vil plage meg til daglig liksom. Men har aldri tenkt over det. Så måtte la det gå gjennom systemet en gang, og høre hva andre tenkte rundt temaet.. Takk for deres meninger!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå