AnonymBruker Skrevet 28. april 2011 #1 Skrevet 28. april 2011 Jeg har en del gjeld som har gått til namsmannen. Jeg får en del penger igjen på skatten, men må betale tilbake en del "privat" gjeld som jeg trengte for å holde hodet over vannet (drukna for det)+ sårt tiltrengt tannlegebehandling. Kan namsmannen ta disse pengene for å dekke de kravene som er hos han nå? Jeg trenger ikke kjeft for å rota til hele økonomien min, kjefter på meg selv daglig, og er sakte men sikkert i ferd med å rydde opp i rotet
AnonymBruker Skrevet 29. april 2011 #2 Skrevet 29. april 2011 Skattepengene du får igjen går til namsmannen
AnonymBruker Skrevet 29. april 2011 #3 Skrevet 29. april 2011 Ikke bare kan han ta krav i de, han skal ta krav i de. Personlig gjeld får du ordne opp i når det offentlige har fått sitt. 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2011 #4 Skrevet 29. april 2011 Av erfaring for noen mnd tilbake, så ble arbeidsgiveren min kontaktet av namsmannen hvor de sa han jobben skulle trekke meg i lønn frem til gjelden var tilbakebetalt. Jeg hadde da ikke noe mere å si. Er ferdig med saken for en stund siden nå, men når du først kommer i en sirkel som det er det ikke mye du kan gjøre.
Gjest Spinell Skrevet 29. april 2011 #5 Skrevet 29. april 2011 Av erfaring for noen mnd tilbake, så ble arbeidsgiveren min kontaktet av namsmannen hvor de sa han jobben skulle trekke meg i lønn frem til gjelden var tilbakebetalt. Jeg hadde da ikke noe mere å si. Det er ikke bare du som ikke har noe å si i denne sammenhengen. Arbeidsgiver får kun oversendt namsmannens vedtak, med pålegg om å trekke lønn etter namsmannens angivelse på x antall kroner per mnd i x antall måneder. Det er mao ikke slik at namsmannen ringer og sier "Nå skal du høre her. Du har en arbeidstaker som skylder xx kroner. Kan ikke du trekke litt i lønna hans til gjelden er nedbetalt?" 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2011 #6 Skrevet 29. april 2011 JEg er jo klar over det da du som er over meg her. Me jeg prøvde å gi et enkelt ksempel på TS sitt spm.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2011 #7 Skrevet 29. april 2011 JEg er jo klar over det da du som er over meg her. Me jeg prøvde å gi et enkelt ksempel på TS sitt spm. Men nå hadde ikke svaret ditt noe som helst å gjøre med TS' spørsmål om skattepenger, så...
AnonymBruker Skrevet 29. april 2011 #8 Skrevet 29. april 2011 Ikke bare kan, men de skal ta de. Når de har forsynt seg vil du få eventuelt gjenværende
flickan Skrevet 29. april 2011 #9 Skrevet 29. april 2011 Det må nesten være sånn. Ellers kunne alle som hadde trekk gjennom namsmannen bare sørget for å ha ekstra høyt skattetrekk, og på den måten betale mindre hver mnd.
Wonders Skrevet 2. mai 2011 #10 Skrevet 2. mai 2011 En del skylder barnetrygd også, noe nav ber skatteoppkrever trekke. Man kan motregne moms, restskatt fra andre år, forsinkelsesrenter, parkeringsbøter, husleier, sykehjemsplasser, kommunale avgifter. You name it, I've seen it. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå