Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man slutter på p-pillen, og har "regelmessig" sex med samboeren, burde vel odsen for å bli gravid ganske høy? Jeg er ei jente i 20 årene som har gått på pilla siden jeg var 13, men har sluttet på pillen for ca 1 år siden, og har enda ikke blitt gravid. Har ikke stevd med å bli det, men syns det er så rart. Kan det være noe galt med meg eller samboeren? Burde vi teste oss hos legen, eller er det "normalt" å ikke bli gravid med engang?

Søstren min ble gravid allerede noen mnd etter hun slutten på pillen, samme som min mor gjorde..

Har gått på Synfase om det har noe å si. (Gikk på et annet tidligre, men byttet pga de ikke fungerte mot mensensmertene.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter et år med prøving har dere rett på utredning. Ta kontakt med fastlegen så får dere henvisning videre, det kan være verdt det å ta en titt på om det er noe i veien med en av dere nå. Men det behøver ikke være noe i veien, kroppen din kan ha trengt tid på å komme i lage, og dere kan ha bommet på eggløsninger. Enkelte blir gravid med en gang, for andre tar det årevis, så hvordan det var for din mor og søster har ingenting å si.

Gjest azorpro
Skrevet

Har også vært uten p-pilla i over 1år, og fremdeles ikke noe som har skjedd enda.

Jeg gikk også på synfase.

Atheene: Hva gjør de på de sjekkene? gynegolog,prøver,ultralyd ?? Koster det mye?

Skrevet

Vi fikk utredning etter et år. Tok blodprøvet av oss begge, ul av meg og test av svømmerne. Lenger enn det kom vi ikke for vi var heldigvis helt friske. Vi brukte 19Pp får den endelig satt

Skrevet

Har også vært uten p-pilla i over 1år, og fremdeles ikke noe som har skjedd enda.

Jeg gikk også på synfase.

Atheene: Hva gjør de på de sjekkene? gynegolog,prøver,ultralyd ?? Koster det mye?

Først samtale med fastlegen. Deretter får som regel du henvisning til gynekolog, og han henvisning til sædtest. Gyn. tar innvendig ultralyd og blodprøve, i tillegg til samtale rundt sykluser etc. Videre behandling/utredning bestemmes av hva man kommer frem til i disse samtalene og ved de første testene.

Det koster ikke mye så lenge man får henvisning og ikke gjør det privat. Time hos fastlegen er ca 200, deretter ca 300 for hvert gyn. besøk. Litt penger i tester, medisiner etc. dersom dette vurderes nødvendig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...