Gå til innhold

Hva syns dere om hundeseler i lær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lenge ønsket en hundesele til min hund (blanding av rottweiler, schæfer og border collie)

Ville ha en i lær fordi det er solid og jeg syns det ser pent ut. Men nå man ser hunder med lærsele får dere da assosiasjoner til kamphunder?

Legger ved et bilde av den jeg har kjøpt, er ikke en sånn med nagler osv : )

Mvh Sajk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det handler mer om hvordan hund og eier er sammen når man ser dem, er hunder rolig så tenker jeg sjeldent noe mer over seletøyet, med mindre det er bling bling for alle penga eller noe^^

Så lenge hunden ikke begynner å trekke med sele på er det ingenting jeg får negative assosiasjoner til :)

Skrevet

Det er bra : D har ikke lyst til og se ut som en kamphund dame altså. Jeg tar jo vare på hunden min :)

Skrevet

Mulig du gjør lurt i å legge fra deg dine egne pigger hjemme kanskje :fnise: Men det er veldig sjeldent jeg tenker at "Oi, det så jammen suspekt ut" om hunder og eierne når jeg ser dem - det skal litt til egentlig, og en glad hun synes jo på lang avstand så jeg tror ikke du skal bekymre deg for det :)

Skrevet

Ja det er jo sant. Og han er en gladgutt :D

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville nok ikke lagt noe merke til de selene der. Om en hund drar i sele så legger jeg mer merke til hunden og eieren enn seletøyet for å si det slik.

Personlig skal jeg ha noe med pigger for å faktisk få barsking hund assosiasjoner, men det er fordi jeg føler meg tryggere da. Gir blanke om hva andre måtte tenke om det.

AnonymBruker
Skrevet

Husk å behandle læret også så det ikke morkner. :)

Skrevet

Skaø huske og behandle læret : )

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri reagert på noe utstyr som hunder bruker, heller eieren som går med hunden.

Jeg blir mindre skeptisk til en doberman i lær som har en eier som ser normal ut enn f.eks en puddel i rosa nylon med en narkoman eier, sånn for å sette det litt på spissen. Rett og slett fordi jeg mener at det er eieren som til en hvis grad former hunden uansett rase eller størrelse.

Men jeg skjønner hva du tenker. Selv har jeg en mastiff og han har kjetting bånd pga at han gnager i filler andre typer og hvis jeg skal ta han med til steder der det skjer masse så bruker han en sånn halti-grime. Dette er fordi at hvis han plutselig finner ut at han vil løpe etter en katt, due ol.. så drar han meg over ende, han er fortsatt valpete av seg :)

Mange som jeg møter tror at denne grima er en munnkurv og når han da har kjetting i tillegg er det mange som reagerer med å bytte side av veien og sånn.

jeg skjønner dem jo men, må le litt med tanke på at han er egentlig en super pingle som er glad i alle, eier ikke dominans og kan finne på å skvette av sin egen skygge :fnise:

Skrevet

Lærseletøy er kjempefint! Jeg hadde det til min Golden, altså langtfra noen kamphund.

Skrevet

Jeg synes de er kule og vurderer en slik sele til Rottweileren min. Kommer sikkert til å bli sett stygt på, men det er jeg vant til.

^^ Nesten alle jeg møter tror grima er munnkurv! :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...