Gå til innhold

Tips til gode nettbutikker for stoff/mønster til babyklær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Overskriften sier vel sitt, men jeg er altså nybegynner på symaskin og vil prøve meg på litt enkle klær til frøkna i magen. Jeg vet om stoff & stil, men syns nettbutikken deres er så uoversiktlig mht stoff, mønster er ok å finne der.

Er det noen som vet om noen andre nettbutikker som selger litt fine & artige stoff til babyklær? Gjerne med litt farger og mønstre, er i utgangspunktet ikke ute etter så mye rosa og sukkersøtt - det finnes det mer enn nok av i butikkene. Vil helst prøve å sy noe som er litt annerledes enn det "alle andre" har :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har desverre ingen tips til deg.. Men denne vil jeg gjerne ha på mine innlegg! :)

Skrevet

Jeg har heller ingen tips, men kan anbefale boka Sikk sakk av may b langhelle. Undertittel: sy barneklær av gamle voksenklær.

Da kan du bruke ting du har i skapet, og du får noe alle andre ikke har! Jeg sydde en shorts av en skjorte jeg hadde hengende og den ble kjempesøt! De har den sikkert på biblioteket:)

Skrevet

Jeg har heller ingen tips, men kan anbefale boka Sikk sakk av may b langhelle. Undertittel: sy barneklær av gamle voksenklær.

Da kan du bruke ting du har i skapet, og du får noe alle andre ikke har! Jeg sydde en shorts av en skjorte jeg hadde hengende og den ble kjempesøt! De har den sikkert på biblioteket:)

Det var ikke dumt, takk for godt tips! Vet ikke om jeg har så mye artige klær selv, men spørs om jeg finner noe hjemme hos mamma :lur:

Gjest Alabama
Skrevet (endret)

Jeg sleit også lenge for å finne ferm på stoff og stil sine hjemmesider, men så skjønte jeg plutselig hvordan jeg skulle finne frem.. Og da var ikke så vanskelig likevel. Nå har de forresten åpnet filial på Alna i Oslo! :jepp:

http://www.stoffogstil.no/Katalog/Mode.aspx?group_id=7516

Feilen er bare at de har kategorisert litt vel mye..

Endret av Alabama
Skrevet

Ebay, ebay, ebay!:-D Det som ikke finnes på ebay er ikke verdt å ha!;-)

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg lurer på det samme, så drar opp denne :) Gjerne tips til blogger med mønster / sytips også, for å kuppe tråden :sjenert:

Skrevet

Jeg har handlet en del fra cethodesigns.no, hun har stort utvalg i stoff i stretchkvalitet med morsomme trykk. Hun selger også mønster fra Minikrea som mange skryter av. Tror hun har gratis porto akkurat nå...

Andre alternativer er textart.no, sydilla.no og tiljamid.com (sorry, orket ikke lage linker... :) ) De selger alle sammen stretchstofer, og textart selger i tillegg en del bomullstoff.

Onion-mønstrene er også greie og sy av, de selges blant annet av sydilla, tantemie.no og maskerogsting.no.

Selv syr jeg stort sett fra Ottobre Kids-bladene, jeg abonnerer på engelsk utgave, men du kan også kjøpe svensk utgave på store Narvesen eller bestille via cethodesigns. På Ottobre sine hjemmesider kan du bla gjennom numrene. :)

Andre sybøker er Hanne Meedoms eller Ulla Welinder. Jeg syns slike var ok i begynnelsen, men sliter litt med passformen og "kjedelige" bilder i bøkene.

Jeg leser få syblogger, men liker heiltspesiell.blogspot.com, ruttu-nuttu.blogspot.com og noen svenske. Anbefaler også boken "Made by me" som kom ut i mai der norske bloggere har bidratt med oppskrifter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...