Gå til innhold

Mini vs Vanlig pc?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heei!

skal kjøpe ny pc, hvilken er best???

tenkte på mini pc? hva synes dere om de :biggrin:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs veldig hva du skal bruke den til.

Jeg er veldig glad i Eee'en min, men den kunne aldri erstattet den vanlige laptopen min. Jeg bruker laptopen til oppgaveskriving, mens Eee'en blir med på f.eks forelesninger og café. Den har lang batteri levetid og tastaturet er tilnærmet like behagelig som på vanlig laptop.

Eee vant forøvrig TV2 Hjelper Deg sin mini-pc test.

• Liker 1
Gjest Fikira
Skrevet

Mini pc passer best om du skal ta den med -overalt-. Og ikke bruker den til noe særlig mer enn å skrive og surfe "interwebben".

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

hvis PCen du kjøper blir din eneste PC, ville jeg ha valgt en PC med ordinær størrelse, rundt 15-16". hvis det er veldig viktig for deg at PCen skal være liten og lett, kan du jo gå for en mellomting - en PC på ca. 13". for min del brukes mini-PCen sjelden, og kun når jeg har et spesifikt behov for en PC som tar liten plass. som regel verdsetter jeg skjerm og tastatur som på en vanlig laptop mer enn vekta til PCen.

Skrevet

Jeg endte opp med å plutselig skrive hele masteroppgava mi på min mini-pc, siden jeg fikk ny kjæreste som jeg var hos hele tiden og ikke kunne ha to pc-er liggende hos ham. Ikke noe problem det, og da jeg flyttet inn endte det med at jeg rett og slett gav bort den vanlige pc-en til mamma og kun beholdt den lille. Bruker den uansett bare til internett og et word-dokument i ny og ne.

Skrevet

Du har jo også denne. Denne maskinen har samme størrelse som en mini-PC, men er en god del raskere. (Den har ikke de treige Atom prosessorene som vanligvis er i Mini-PC-er).

Du bør forresten lese denne artikkelen :)

Skrevet

Jeg har 2 minipcer. Ene er 10" og ene er 13"!

Er mest fornøyd med str på den siste!

Men kunne aldri gått tilbake til stor laptop:p Alt for praktisk med de mindre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...