AnonymBruker Skrevet 28. april 2011 #1 Skrevet 28. april 2011 Jeg er veldig glad i å lage kaker, og lager alltid kaker til alle slags anledninger.. Dette er en stor hobby! Har litt lyst å lage meg en kakeblogg, og kanskje sette inn ei annonse i lokalavisa og selge kaker.. Ikke av økonomiske grunner, men jeg kan på den måten fortsette med det jeg liker, og jeg vil kun ha en liten fortjeneste på kakene jeg baker.. Er dette noe som må føres opp, og noe jeg må skatte av?
Gjest Doh Skrevet 28. april 2011 #2 Skrevet 28. april 2011 Ja, det blir jo inntekt. Og så må du ha et kjøkken som er godkjent av mat-tilsynet. 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2011 #3 Skrevet 30. april 2011 Vurderingen skattemynidghetene gjør er jo hvorvidt virksomheten er egnet til å gå med overskudd. Ved næringsinntekt har man jo krav på fradrag for alle relevante kostnader. Og da er det mye som skulle kunne tas til fradrag i ditt tilfelle, feks kjøkkenutstyr osv. Det kan godt hende bakingen ikke er egnet til overskudd og dermed ikke blir skattepliktig. Det skal også være et visst omfang av virksomheten for å være regnet som næringsinntekt. Jeg ville ringt skattekontoret. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå