Gå til innhold

anngående barnevernet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når moren mistet omsorgen for ett barn pga at barnet har store adferdsproblemer,er det da vanlig å ta alle ungene til moren?

Søsteren min fikk først beskjed om at den eldste datteren mest sannsynlig havner i fosterhjem fordi barnet ikke blir bedre tanke på problemene hennes.

Dette forstår jeg egentlig godt ettersom problemet med å takle hun blir verre og verre-

Men det ikke han fatte og begripe er hvorfor barnvernet tar de to andre også!

De to minste er 1 og 4 år å har ikke hatt noe oppfølging av barnevernet.

Helsesøster har også vært veldig fornøyd når hun har vært på kontroll med hun minste på ett år.

Så er det vanlig at barnevernet tar alle barna fra moren når barnevernet først er inne i saken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er omsorgssvikt som er årsaken til omsorgsovertakelsen (som det jo vanligvis er) så er det vel naturlig å tenke at alle barna blir utsatt for omsorgssvikt? Og i såfall at de yngste blir tatt bort som forebygging før de får samme problemer som den eldste?

At helsesøster er fornøyd har egentlig lite å si. Helsesøster vet jo ikke noe om hjemmesituasjonen selv om barnet på noen kortvarige kontroller virker som det har det ok.

Det er i det hele tatt umulig å svare på om de yngste barna også burde tas hjemmefra i denne saken fordi vi ikke kjenner saken. Men på generelt grunnlag vil jeg tro det er vanlig at alle barna (og i hvertfall de yngste) blir tatt i samme runde, fordi hvis man mener at mor/far ikke gir god nok omsorg så vil jo det gå ut over de yngste også. Det er vel bare i helt spesielle tilfeller at kun et av barna blir tatt?

Nå antar jeg bare utfra ting jeg har lest, sett og hørt, jeg kan ikke noe om statistikken på dette området.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...