Gå til innhold

Kommer ikke i konfirmasjon

Anbefalte innlegg

Gjest fr21_5ffdsa
Skrevet (endret)

Vi har takket nei til å komme i flere konfirmasjoner i år grunnet vår økonomi. Jeg er arbeidsledig, så økonomien er ikke på topp. Jeg kommer til å møte en av konfirmantene på en sammenkomst noen måneder etter konfirmasjonen. Mener dere vi bør gi henne gave/penger da? Det gjelder et søskenbarn av meg som jeg ikke har veldig god kontakt med pga aldersforskjell.

Endret av fr21_5ffdsa
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sendt gaven slik at den kom fram til konfirmasjonen.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har takket nei til å komma i flere konfirmasjoner i år grunnet vår økonomi. Jeg er arbeidsledig, så økonomien er ikke på topp. Jeg kommer til å møte en av konfirmantene på en sammenkomst noen måneder etter konfirmasjonen. Mener dere vi bør gi henne gave/penger da? Det gjelder et søskenbarn av meg som jeg ikke har veldig god kontakt med pga aldersforskjell.

Vi har selv takket nei pga økonomi. reise koster osv. Nå har vi jo visst lenge at det ble konfirmasjon,så det er lagt av noen kr. hver mnd.

konfirmanten får en hilsen uansett.

Gjest fr21_5ffdsa
Skrevet

Ok. Da blir det nok til at vi gir henne det. Hvor mye er det vanlig å gi en konfirmant i dag da? Fungerer det å gi et smykke fra en gullsmedbutikk eller blir det for platt? Det handler om en jente hvis foreldre har mer enn nok av penger (så hun har det hun trenger og mer til).

AnonymBruker
Skrevet

300 når du er arbeidsledig?

AnonymBruker
Skrevet

Ok. Da blir det nok til at vi gir henne det. Hvor mye er det vanlig å gi en konfirmant i dag da? Fungerer det å gi et smykke fra en gullsmedbutikk eller blir det for platt? Det handler om en jente hvis foreldre har mer enn nok av penger (så hun har det hun trenger og mer til).

Jeg hadde heller gitt henne penger, med mindre du vet om et spesifikt smykke hun ønsker seg.Pengene vet du i allefall at hun kommer til å bruke, litt kjipt å bruke penger på noe som ikke blir det.

Gjest fr21_5ffdsa
Skrevet

Hmm. Ja, det er jo et godt poeng :) Takk for gode råd :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...