AnonymBruker Skrevet 28. april 2011 #1 Skrevet 28. april 2011 Jeg skal ta privatisteksamen i gymnastikk (vg3) nå på våren. Er det noen andre her inne som skal det, og som har peiling på tillatte hjelpemidler?! På tidligere eksamener som er lagt ut på udir.no står det ingenting på akkurat det, mens det på andre fag står f. eks: alle hjelpemidler tilatt utenom kommunikasjon. Jeg aner jo ikke om jeg kan ta meg diverse notater, eller om man må klare seg uten alt. Takker på forhånd for svar!
AnonymBruker Skrevet 28. april 2011 #2 Skrevet 28. april 2011 ...Eller vet dere hvem/hva man kan kontakte for å få svar på det?
Gjest Nadezhda Skrevet 28. april 2011 #3 Skrevet 28. april 2011 Ring den videregående skolen du skal ta eksamen med.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2011 #4 Skrevet 28. april 2011 Min bror tok det i fjor og han hadde ingen hjelpemidler. Jeg skal ta opp igjen karakter i år og hadde regnet med at det ikke skulle være hjelpemidler. Men du har jo fått brev fra den institusjonen der du skal ha eksamen? Uansett, du kan ringe til de, eller til eksamenskontoret i fylket du bor i og høre.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2011 #5 Skrevet 28. april 2011 det er de ulike fylkene som bestemmer om man har lov til å bruke hjelpemidler, så du må ta kontakt med ditt fylke. jeg bodde i Nordland og der var ingen hjelpemidler tillatt på den eksamen. 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2011 #6 Skrevet 28. april 2011 Relger for hjelpemiddler er nasjonalt. Lærebok er tillatt.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2011 #7 Skrevet 28. april 2011 Relger for hjelpemiddler er nasjonalt. Lærebok er tillatt. Hvor har du det fra? Jeg tok denne eksamen i fjor, og da var det fylkene som bestemte om man fikk ha med hjelpemidler. Og det fikk man ikke i mitt fylke (jeg sendte mail til eksamenskontoret til fylket mitt og spurte).
AnonymBruker Skrevet 30. april 2011 #8 Skrevet 30. april 2011 Akkurat privatisteksamen i kroppsøving er en lokalgitt skriftlig eksamen. Derfor er det opp til hvert enkelt fylke å avgjøre om man får bruke hjelpemidler eller ikke. I alle fall var den det i 2009 da jeg tok eksamen i KRO1003, uten andre hjelpemidler enn en blå kulepenn og eget hode...
AnonymBruker Skrevet 30. april 2011 #9 Skrevet 30. april 2011 Akkurat privatisteksamen i kroppsøving er en lokalgitt skriftlig eksamen. Derfor er det opp til hvert enkelt fylke å avgjøre om man får bruke hjelpemidler eller ikke. I alle fall var den det i 2009 da jeg tok eksamen i KRO1003, uten andre hjelpemidler enn en blå kulepenn og eget hode... Jepp, samme her - bortsett fra at jeg tok min i 2010. De har neppe endret reglene på det i år, så.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2011 #10 Skrevet 1. mai 2011 Jeg sendte mail til eksamenskontoret i mitt fylke og fikk svar i går. Men ble alldeles ikke klokere.. Svaret jeg fikk fra lederen i eksamenskontoret var at alle hjelpemilder var tillatt på eksamen i de fleste fagene. Ja, greit nok det, men hva med faget JEG skal ta?! Så jeg ble ingenting klokere på det der...
Aubree Skrevet 1. mai 2011 #11 Skrevet 1. mai 2011 Jeg tok den eksamen som privatist i fjor. Det kommer ann på hvor i landet du bor. Bor du i en av de seks nordligste fylkene får du ikke ta med bok. Bor du derimot i et av de andre fylkene så får du ha med boka, fikk jeg beskjed om i fjor. Siden jeg bodde i et av de seks nordligste fylkene fikk jeg ikke ha med boka
intellekt Skrevet 3. mai 2011 #12 Skrevet 3. mai 2011 Jeg tok privatisteksamen i KRO1003 våren 2010 i Oslo, da var alle hjelpemidler tillatt utenom midler som tillater kommunikasjon med andre. Så det er nok som folk sier at det varierer fra fylke til fylke. Jeg sendte mail til mitt privatistkontor og fikk godt svar, men hvis noe er uklart så er det vel bare å ringe. Lykke til på eksamen!
fink Skrevet 3. mai 2011 #13 Skrevet 3. mai 2011 Ja, verden er urettferdig. Tror det er noe med de X nordligste fylkene eller noe. Det stemmer i alle fall at det er lokalt bestemt. Jeg har også tatt eksamen i KRO1003, og fikk ikke ha hjelpemidler. (Sør-Trøndelag)
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2011 #14 Skrevet 3. mai 2011 Takk for svar Jeg ringer dem i morgen jeg, så er jeg sikker. Er urettferdig at det ikke er likt for alle...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå