Arketypen Skrevet 5. november 2003 #21 Skrevet 5. november 2003 Malapropo: Hva er motstykket da? Antonymet? Synes veldig ofte ord med maskulinitet i seg er veldig negative også...
Gjest care Skrevet 5. november 2003 #22 Skrevet 5. november 2003 *klapper for care*!! Care er et eksempel på dette, for øvrig :D Sender det i aller høyeste grad i retur til Embla
ivanka Skrevet 5. november 2003 #23 Skrevet 5. november 2003 Malapropo: Hva er motstykket da? Antonymet? Synes veldig ofte ord med maskulinitet i seg er veldig negative også... sjåvinisme? manssjåvinisme? machismo?
Gjest Anonymous Skrevet 5. november 2003 #24 Skrevet 5. november 2003 sat hjemme hos mine "svigerforeldre" og det kom fram at jeg ikke hadde noe planer om å endre etternavn når vi skal gifte oss.. da så min svigerfar ut i luften og sa "rødstrømper liker vi ikke, for de er så sinte" .. seriøst?
Gjest lekebøll Skrevet 5. november 2003 #25 Skrevet 5. november 2003 Malapropo: Hva er motstykket da? Antonymet? Synes veldig ofte ord med maskulinitet i seg er veldig negative også... Utdyp?
Gjest lekebøll Skrevet 5. november 2003 #26 Skrevet 5. november 2003 seriøst? Når han assosierer ordet "rødstrømpe" med ekstrem feminisme, som f.eks. Kvinnegruppa OTTAR, så er vel ikke det så rart?
Arketypen Skrevet 5. november 2003 #27 Skrevet 5. november 2003 ehm.... AT det står for mye negative kvaliteter? .. Som arketypen vet du.... øl, fotabll, biler, jakt, bry seg lite om barn etc etc...
Arketypen Skrevet 5. november 2003 #28 Skrevet 5. november 2003 Men hva er du om du ikke er feminist?...
Gjest lekebøll Skrevet 5. november 2003 #29 Skrevet 5. november 2003 ehm.... AT det står for mye negative kvaliteter? .. Som arketypen vet du.... øl' date=' fotabll, biler, jakt, bry seg lite om barn etc etc...[/quote'] Kommer ikke på noe ord for det samme på "mannssiden"...
blåveis Skrevet 5. november 2003 #30 Skrevet 5. november 2003 men hva har "ekstremfeminisme" med å beholde sitt eget etternavn å gjøre?? og hva i alle dager er "ekstremfeminisme"? for meg så er det mange ting folk gjør i feminismes navn som ikke har noe med feminisme å gjøre-. men det som etter min defininsjon har med feminsime å gjøre er bra alt sammen.. (dvs ikke noe av det er "ekstremt")
Gjest lekebøll Skrevet 5. november 2003 #31 Skrevet 5. november 2003 Men hva er du om du ikke er feminist?... I mitt hode: "for likestilling".
ivanka Skrevet 5. november 2003 #32 Skrevet 5. november 2003 Men hva er du om du ikke er feminist?... litt tett... da er du en manssjåvinist. evt kjønnsfascist hvis jeg er i dårlig humør.
Arketypen Skrevet 5. november 2003 #33 Skrevet 5. november 2003 så da har jo hele ordet, og iallefall bevegelsen mistet sin betydning da.... for da er jo alle det, iallefall de fleste... ?....
blåveis Skrevet 5. november 2003 #34 Skrevet 5. november 2003 I mitt hode: "for likestilling". det motsatte av å være feminist er å være for likestilling??? var det det du mente?? (håper jeg missforstod)
Gjest lekebøll Skrevet 5. november 2003 #35 Skrevet 5. november 2003 men hva har "ekstremfeminisme" med å beholde sitt eget etternavn å gjøre?? Ingenting. Jeg siktet til "for de er så sinte". "Ekstremfeminisme" er i mine øyne feminister som drar den alt for langt. Eksempler: - de som mener at kvinner som bytter etternavn ved ekteskap er undertrykte - kvinner som er fiendtlige mot menn, på generelt grunnlag (!) - kvinner som mener S/M har noe med undertrykking å gjøre - kvinner som durer rundt og er sinte for bagateller, gjerne norske kvinner - som ikke ser det som like viktig hva som skjer med kvinner langt unna. For eksempel. for meg så er det mange ting folk gjør i feminismes navn som ikke har noe med feminisme å gjøre-. Ja, selvfølgelig. Og det er jo derfor jeg tar det opp.
ivanka Skrevet 5. november 2003 #36 Skrevet 5. november 2003 så da har jo hele ordet' date=' og iallefall bevegelsen mistet sin betydning da.... for da er jo alle det, iallefall de fleste... ?....[/quote'] ja... sånn som adventister og saudiarabere... men, ja, spør du meg burde alle ved sine fulle fem og med et minimum av etisk bevissthet kunne regne seg som feminister. resten er enten sjåvinister eller gir faen.
Gjest lekebøll Skrevet 5. november 2003 #37 Skrevet 5. november 2003 blåveis, her svarte jeg nok litt feil. Ja, du misforstod - eller jeg svarte på feil ting på feil spørsmål.
blåveis Skrevet 5. november 2003 #38 Skrevet 5. november 2003 blåveis, her svarte jeg nok litt feil. Ja, du misforstod - eller jeg svarte på feil ting på feil spørsmål. godt å høre..
blåveis Skrevet 5. november 2003 #39 Skrevet 5. november 2003 er forresten enig med liste din lekeball.. at den ikke har noe med feminisme å gjøre.. men bare for å presisere en ting; det med etternavn der mener jeg at det finnes noen undertrykkende holdninger.. selvfølgelig er man ikke nødvendigvis undertrykt om man bytter! men dersom det finnes (og det mener jeg at det i enkelt kretser gjør) holdninger om at man skal bytte fordi man er kvinne; ja, det mener jeg har noe med kjønnsdirskriminiering å gjøre
Gjest lekebøll Skrevet 5. november 2003 #40 Skrevet 5. november 2003 Sender det i aller høyeste grad i retur til Embla Hyggelig å høre at dere både er for likestilling og er pene & smarte... (Err'e mulig.) Men, du tar feil her, care: Dere er redde for å bli stigmatiserte som bitcher og rødstrømper., og håper du har fått med deg at dette ikke gjelder alle. :smile:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå