Gjest Hikken Skrevet 28. april 2011 #1 Skrevet 28. april 2011 Hei Jeg kunne tenkt meg å reise på ferie til Island, og jeg lurer på om det er noen her som har vært der eller bor der? Hvilke attraksjoner har dere å anbefale? Hvordan er shoppingen? Hvilke butikker har de? Museer og kafeer? Hadde vært fint om noen som har flyttet dit kunne svare, da jeg alltid har hatt lyst å bo på Island i et år
sequin Skrevet 28. april 2011 #2 Skrevet 28. april 2011 Har vært i Island en gang, holdt med den gangen egentlig. Kunne ikke tenkt meg å reise tilbake, men syns det var verdt å ta turen Shoppingen var helt ok, var på kringlan der var det en del gode butikker, også er det en handlegate der hvor man kan handle litt dyrere merker som armani og slikt. Vi var å så på hallgrimskikja og vi spiste på perlan -VELDIG imponerende, men jeg er glad i arkitektur. Også badet vi i Den blå Lagune, noe som var ganske deilig, men det lukta ekkelt (og jeg kommer fra Moss altså) og noen steder var det skikkelig ekkel bunn Og vi var på en gammel gård hvor vi red på islandshester, det var også ganske gøy Eksen til samboeren min har familie fra Island og bor der et år nå, mens hun studerer årsstudium i psykologi. Hun kan jo islandsk og slikt da, så det er vel kanskje lettere for henne å bo der. Jeg aner ikke! Husk, Snus er ikke lov i Island! :O
Gjest Hikken Skrevet 28. april 2011 #3 Skrevet 28. april 2011 (endret) Har vært i Island en gang, holdt med den gangen egentlig. Kunne ikke tenkt meg å reise tilbake, men syns det var verdt å ta turen Shoppingen var helt ok, var på kringlan der var det en del gode butikker, også er det en handlegate der hvor man kan handle litt dyrere merker som armani og slikt. Vi var å så på hallgrimskikja og vi spiste på perlan -VELDIG imponerende, men jeg er glad i arkitektur. Også badet vi i Den blå Lagune, noe som var ganske deilig, men det lukta ekkelt (og jeg kommer fra Moss altså) og noen steder var det skikkelig ekkel bunn Og vi var på en gammel gård hvor vi red på islandshester, det var også ganske gøy Eksen til samboeren min har familie fra Island og bor der et år nå, mens hun studerer årsstudium i psykologi. Hun kan jo islandsk og slikt da, så det er vel kanskje lettere for henne å bo der. Jeg aner ikke! Husk, Snus er ikke lov i Island! :O Jeg verken snuser eller røyker så akkurat det går greit Jeg har planer om å lære meg islansk da jeg alltid har elsket språket, så jeg satser på at jeg kan en del før jeg reiser dit Jeg elsker jo shopping, så det å få oversikt over butikkene og sånt er jo litt viktig for meg Takk for svar! Endret 28. april 2011 av Hikken
Vibi Skrevet 28. april 2011 #4 Skrevet 28. april 2011 Jeg var på Island i 2007 (altså før krakket), og syns det var kjempeflott! Vi leide bil på flyplassen, og hadde den hele helga (reiste torsdag til søndag) - det anbefales. Veldig enkelt og greit og kjøre - vi hadde ingen problemer med å finne fram noe sted ihvertfall. På fredagen var jeg og søsteren min ute på ridetur - vi er begge erfarne ryttere og hadde det veldig gøy - tross at det regnet hele dagen. Vi brukte selskapet ishestar. Den beste shoppingen finner du på kjøpesenteret Smaralind - det dekket ihvertfall våre behov. En oversikt over butikkene der finner du her:http://www.smaralind.is/Verslanir. Handlegaten heter Laugavegur. Her finner du litt mer eksklusive butikker, og en del hoteller. Vi bodde i denne gata, som er veldig sentral. Lørdagen kjørte vi opp til Gullfoss og Geysir, og det bør absolutt gjøres når du først tar turen. Kjempeflott begge deler. Jeg skulle gjerne tatt turen innom Thingvellir også, men veien hit var dessverre vinterstengt når vi var her (sent i mars). Dette er forøvrig en nasjonalpark med kløften som utgjør skillet mellom Europa og Amerika. Vannet her er noe av det klareste du finner, og som dykker kan du oppleve sikt på 100 meter. Hallgrimskyrkja er flott, og bør sees. Den ligger midt i byen, så det er ikke noen jobb å ta turen innom. På vei tilbake til flyplassen kjørte vi innom den blå lagune, og hadde det kjempeflott! Anbefales. Personlig syns jeg ikke lukten var så ille, selv om det jo lukter litt svovel. Alt i alt syns jeg Island er et kjempeflott land, og jeg reiser mer enn gjerne tilbake. Opplevde islendinger som veldig hyggelige, og de snakker meget godt engelsk, så språket er ihvertfall ikke noe problem
Gjest Hikken Skrevet 28. april 2011 #5 Skrevet 28. april 2011 Jeg var på Island i 2007 (altså før krakket), og syns det var kjempeflott! Vi leide bil på flyplassen, og hadde den hele helga (reiste torsdag til søndag) - det anbefales. Veldig enkelt og greit og kjøre - vi hadde ingen problemer med å finne fram noe sted ihvertfall. På fredagen var jeg og søsteren min ute på ridetur - vi er begge erfarne ryttere og hadde det veldig gøy - tross at det regnet hele dagen. Vi brukte selskapet ishestar. Den beste shoppingen finner du på kjøpesenteret Smaralind - det dekket ihvertfall våre behov. En oversikt over butikkene der finner du her:http://www.smaralind.is/Verslanir. Handlegaten heter Laugavegur. Her finner du litt mer eksklusive butikker, og en del hoteller. Vi bodde i denne gata, som er veldig sentral. Lørdagen kjørte vi opp til Gullfoss og Geysir, og det bør absolutt gjøres når du først tar turen. Kjempeflott begge deler. Jeg skulle gjerne tatt turen innom Thingvellir også, men veien hit var dessverre vinterstengt når vi var her (sent i mars). Dette er forøvrig en nasjonalpark med kløften som utgjør skillet mellom Europa og Amerika. Vannet her er noe av det klareste du finner, og som dykker kan du oppleve sikt på 100 meter. Hallgrimskyrkja er flott, og bør sees. Den ligger midt i byen, så det er ikke noen jobb å ta turen innom. På vei tilbake til flyplassen kjørte vi innom den blå lagune, og hadde det kjempeflott! Anbefales. Personlig syns jeg ikke lukten var så ille, selv om det jo lukter litt svovel. Alt i alt syns jeg Island er et kjempeflott land, og jeg reiser mer enn gjerne tilbake. Opplevde islendinger som veldig hyggelige, og de snakker meget godt engelsk, så språket er ihvertfall ikke noe problem Det hørtes ut som en utrolig flott tur! Har alltid elsket Island jeg, har sett bilder og videoer av den fine naturen og de varme kildene. Kunne virkelig tenkt meg å bodd der ett år eller to
Vibi Skrevet 29. april 2011 #6 Skrevet 29. april 2011 Det hørtes ut som en utrolig flott tur! Har alltid elsket Island jeg, har sett bilder og videoer av den fine naturen og de varme kildene. Kunne virkelig tenkt meg å bodd der ett år eller to Ja, hvis du har muligheten bør du absolutt gjøre det! Skal du studere der, jobbe eller bare "leve livet"?
Gjest Hikken Skrevet 29. april 2011 #7 Skrevet 29. april 2011 Ja, hvis du har muligheten bør du absolutt gjøre det! Skal du studere der, jobbe eller bare "leve livet"? Om jeg flytter dit, så er det for å jobbe et par år og bare prøve å oppleve noe nytt Begynner å bli lei av Norge etter å ha bodd her i 19 år, og føler at jeg trenger litt forandring
Gjest Coarvi Skrevet 29. april 2011 #8 Skrevet 29. april 2011 Denne vil jeg også følge med på! Jeg og kjæresten ønsker å ta oss en uke på Island, og kjøre rundt med leiebil hele uka. Det blir noen noen netter i Reykjavik, noen andre steder som kan anbefales å ha som "base" når man ønsker å se mest mulig (av det severdige) av landet? Vi drar ikke dit for å shoppe, men for å beundre naturen og slappe av, så å leie en hytte noen netter en fin plass hadde vært glimrende.
Mermaid Blues Skrevet 30. april 2011 #9 Skrevet 30. april 2011 Elskede Island Jeg var en uke på Island i 2009, og ønsker meg veldig tilbake =) Vi leide bil og besøkte Golden Circle (Gullfoss, Geysir og Þingvellir), shoppa på Smaralind, traska rundt i Reykjavik, bada i blå lagune, red tur på islandshest, spiste oss fordervet på Þristur, skýr og hangikjöt, dro på fotballkamp, og ja...hadde det helt sykt fint! Jeg anbefaler Island til alle jeg møter, så ja - kjør på
meta2 Skrevet 8. mai 2011 #10 Skrevet 8. mai 2011 Har vært Island rundt to ganger. Og ønsker å reise tilbake flere ganger. Selv om det var storflom rett etter at vi var der første gang og jordsjelv andre gang. Svovellukten er vel bedre en Mosselukten?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå