Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Ett lite spørsmål ang. foreldrefradraget. samboeren min har tjent 150 000 mere en meg, burde vi sette foreldrefradraget på han da? Eller har det ikke så mye å si?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så framt du har tjent så mye at du utnytter egne fradrag (betaler skatt) så har det ikke noen betydning.

Gjest Rampunge
Skrevet

Hvor mye fradrag kan man egentlig få? Jeg leste 25000 en plass. Forstår jeg det riktig at man faktisk får dekt en hel barnehageplass med dette fradraget?

Gjest Krizzy
Skrevet

Hvor mye fradrag kan man egentlig få? Jeg leste 25000 en plass. Forstår jeg det riktig at man faktisk får dekt en hel barnehageplass med dette fradraget?

Jeg har lest 15000 kroner for et barn, og 25 000 kroner for to barn. :)

Skrevet

25000 for barn nr 1.

+15000 for hvert av de neste barna man har dokumenterte barnepassutgifter på

Skrevet

Fradrag reduserer den alminnelige inntekten, som har en skattesats på 28% de fleste steder i landet (24% lengst i nord).Så selve fradraget er på 25000 for et barn ja, men skattelettelsen utgjør ikke mer enn 28% av dette, så du får ikke dekket en hel plass nei.

AnonymBruker
Skrevet

så vi får ikke mere igjen på skatten hvis vi setter foreldreavdraget på samboeren som har tjent 100 000 mere enn meg? Jeg får igjen 8000, har tjent 110 000, han får igjen 500 og tjente 250 000?

AnonymBruker
Skrevet

Fradraget er likt for begge, så det har ingen betydning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...