Gjest BabyBlue Skrevet 28. april 2011 #1 Skrevet 28. april 2011 Jeg vil ha en flytende foundation som dekker godt, men som ikke gir en maskeffekt. Men vil at den skal gjøre huden min jevn og fin. Er egentlig ikke så fan av mineralfoundation, ettersom det ikke dekker godt nok og ikke jevner ut huden noe særlig... Pris er egenlig ett fett, men vil ikke at det skal gå over 400 kroner. Har dere noen forslag? =)
AnonymBruker Skrevet 28. april 2011 #2 Skrevet 28. april 2011 Jeg vil ha en flytende foundation som dekker godt, men som ikke gir en maskeffekt. Men vil at den skal gjøre huden min jevn og fin. Er egentlig ikke så fan av mineralfoundation, ettersom det ikke dekker godt nok og ikke jevner ut huden noe særlig... Pris er egenlig ett fett, men vil ikke at det skal gå over 400 kroner. Har dere noen forslag? =) MakeUpStore Matt Foundation Den koster 245,- kr og er veldig bra, synes jeg.
FrøkenJosefine Skrevet 28. april 2011 #4 Skrevet 28. april 2011 Elsker virkelig Sensai sin! Den er veldig silkemyk og dekker veldig godt!
Rumohra Skrevet 28. april 2011 #5 Skrevet 28. april 2011 Vitalumiére fra Chanel er veldig god. Den kan bli litt blank, det spørs nok på huden. Jeg har blandingshud selv, med ganske fet T-sone, og den ble akkurat litt blank på meg. Men den dekker veldig bra og ser naturlig ut. Kan hende den ligger akkurat over 400,- er en stund siden jeg hadde den, så er ikke helt sikker. 1
Lykkelitenen Skrevet 28. april 2011 #6 Skrevet 28. april 2011 Make Up forever in HD foundation er min nye favoritt. Denne har en medium+ dekkevne som man kan bygge opp ved å påføre mer produkt, uten at den ser maskeaktig eller kakete ut. Den er lett i konistensen, gir meg ikke urenheter og sitter utrolig bra på. Jeg påfører denne 7.30 om morgenen og den holder seg fin til jeg er feridg på jobb klokken 21, og enda litt til. Eneste jeg må gjøre med denne i løpet av dagen er litt pudder for å matte ned før jobb, men siden jeg har en fet hudtype må jeg matte ned uansett hvilket produkt jeg bruker... Jeg har virkelig lagt min elsk på denne! Jeg kjøpte min på Sephora i Roma, men jeg vet at denne butikken shipper til Norge. Man kan finne swatches på nett, amt sammenligningsskjema hvor man kan sammenligne farger mellom ulike merker. Verdt å prøve ut!
Gjest BabyBlue Skrevet 28. april 2011 #7 Skrevet 28. april 2011 Takk for kommentarer! =) Skal se om jeg får testet de nevnte
Gjest BabyBlue Skrevet 28. april 2011 #8 Skrevet 28. april 2011 Elsker virkelig Sensai sin! Den er veldig silkemyk og dekker veldig godt! Kanebo sensai? Ja, den har jeg faktisk hørt om før! Hva ligger prisen på?
FrøkenJosefine Skrevet 28. april 2011 #9 Skrevet 28. april 2011 Kanebo sensai? Ja, den har jeg faktisk hørt om før! Hva ligger prisen på? Ja Kanebo sensai.. om jeg ikke husker feil ligger den på rundt 300 (295 eller slikt).. Jeg har veldig nordisk hud ( veldig rødlig) og hater det, så jeg bruker den for å bli "vanlig"..hehe med pudder så ser det veeeeldig naturlig ut! Hele venninnegjengen min er frelst på den!
Muffin Skrevet 28. april 2011 #10 Skrevet 28. april 2011 Vitalumiére fra Chanel er veldig god. Den kan bli litt blank, det spørs nok på huden. Jeg har blandingshud selv, med ganske fet T-sone, og den ble akkurat litt blank på meg. Men den dekker veldig bra og ser naturlig ut. Kan hende den ligger akkurat over 400,- er en stund siden jeg hadde den, så er ikke helt sikker. Denne kan jeg skrive under på! Jeg er en foundationjunkie og har til enhver tid minst tre forskjellige merker liggende hjemme, men Chanels Vitalumiere er rett og slett heelt fantastisk. Huden ser ut som silke, og man får en helt matt og jevn hudtone, uten at den overdekker. Skal aldri, aldri, aldri bruke noen annen foundation
Honesty Skrevet 28. april 2011 #11 Skrevet 28. april 2011 (endret) Vitalumiere finnes i to versjoner nå, i tillegg til som pudderfoundation. Som vanlig flytende, for tørr hud (på glassflaske), og den nyere Vitalumiere Aqua, som er fin for fetere hudtyper. Kanebo Sensai Liquid som anbefales lenger oppe i tråden, koster 355 kroner. Den er fuktgivende, og matter ikke ned huden for den som trenger slikt. Da ville jeg heller valgt en matterende foundation, for eksempel Mat Lumiere fra Chanel, eller Diorskin Forever fra Dior, evt. Teint Resist fra YSL. Apropos foundationjunkie har jeg nok noe sånt som 10 flytende foundationer i bruk, og flere mineralfoundationer, og ingenting fra billigmerker; Nars, Dior, Kanebo, MAC, Lancome, YSL....Slik går det når ALT må prøves. Endret 28. april 2011 av Honesty
AnonymBruker Skrevet 28. april 2011 #12 Skrevet 28. april 2011 Finnes Vitalumiére til veldig lys hud? Den eneste foundationen jeg finner som ikke er for mørk til meg, er GOSH i fargen porcelain.
Honesty Skrevet 28. april 2011 #13 Skrevet 28. april 2011 Hverken vanlig Vitalumiere eller Aqua finnes i lyse nok varianter her i landet til veldig lys hud. Generelt synes jeg Chanel har litt pussige farger, i hvertfall for meg. De er gjerne veldig gule og brunaktige, og altfor mørke. Jeg har lys-medium hudtone med oliven/nøytral undertone, og egentlig synes jeg det er Dior og Kanebo, samt Make Up Store, som er best på troverdige farger i den lyse-nøytrale skalaen.
pandabear Skrevet 28. april 2011 #14 Skrevet 28. april 2011 Jeg har også blandingshud, og både make up forever hd og sensai kanebo gjør nytten sin. Virkelig
Kassiopeia Skrevet 28. april 2011 #15 Skrevet 28. april 2011 (endret) Hadde hørt SÅ mye bra om Vitalumiére fra Chanel, så var utrolig spent på å prøve den. Ble skikkelig skuffet. Jeg har også blandingshud (med fet t-sone), og jeg synes ikke denne dekte godt i det hele tatt, den gjorde meg også blank. Fikk kviser av den også. Veldig lite fargerangeringer å velge i mellom også, jeg prøvde den lyseste men den ble alt for mørk og gul til meg. Det var over 400 kroner rett i dass, for å si det sånn. Nå har jeg prøvd Lancome - Teint idole ultra, etter å ha lest mye bra om den på youtube og andre steder på nettet. Så langt er det den beste foundation jeg har prøvd. Gir et skikkelig naturlig og glødende resultat, uten at jeg ser blank ut. Kjennes ikke ut som jeg har på foundation en gang. Helt fantastisk! Vil nok gi den 10/10. Endret 28. april 2011 av Suvana
AnonymBruker Skrevet 30. april 2011 #16 Skrevet 30. april 2011 Chanel har en ganske lys en, nr 10 eller noe. Men den fører de jo så klart ikke i Norge. Merkelig egentlig, er mange lyse her. De fører bare 20 og oppover. Gawd. Tror den tilsvarer nr. 100 til Dior, og den er ganske lys. Ellers vet jeg ikke om noen som føre lyse nok foundations. Hadde problem med å finne lys nok foundation da jeg satt inne i noen år, men ellers funket Dior sine på meg med sin nr 100. Pure Light var god, men den er utgått. Ellers er Chanel Vitalumiere Aqua eller noe min nye favoritt, men den dekker bare litt. Den vanlige Vitalumiere dekker nok en del mer. <3 Men Aqua-varianten gir den samme fløyelshud-aktige looken.
Gjest Jente1990:) Skrevet 1. mai 2011 #17 Skrevet 1. mai 2011 Clinique sine. Jeg bruker også foundation fra clinique og de er veldig gode. De er heller ikke sånn kjempe dyre. Jeg synes det blir litt for dyrt å betale 400 kr for en fundation, men det er bare min mening da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå