Gå til innhold

Hunden oppfører seg rart!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en tispe av mindre rase på ca 5 år. I dag da jeg våknet lå hun ikke i sengen vår som hun pleier, jeg fant henne ute i stuen. Hun hadde også tisset en hel masse foran utgangsdøren, noe hun heller aldri gjør (hun ble selvsagt luftet som vanlig like før vi la oss for kvelden). Det merkeligste er imidlertid at hun får noen rare kramper/"anfall" hvor hun lager parebevegelser (se for dere hoftebegelsene en hannhund gjør under paring). Hun forsøker ikke å pare seg med gjenstander eller noe, det ser mer ut som hun plages av dette og ikke helt har kontroll. Hun går også litt rundt omkring med ørene bakover og ser urolig og ukomfortabel ut.

Da hun var yngre, for ca 3, 4 år siden, hendte det hun hadde dager som dette da hun gjorde disse bevegelsene. Det varte aldri mer enn én dag. Hun har imidlertid ikke gjort dette på flere år.

Hun har også en nesten hårløs flekk på siden av bakparten. Vet ikke om det har noe med saken å gjøre.

Hva kan dette skyldes? Burde jeg dra til dyrlegen? Har svært dårlig råd for tiden så jeg vil helst ikke dra med mindre det er nødvendig..

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ring dyrlegen og hør og evt be om å få regning på det så du slipper å betale med engang. men høres jo ut som om hunden din har noe problemer med bekkenet(?) eller noe, greit å evt ta tak i det før det blir et stort problem og kanskje vil koste deg enda mer å fikse

Gjest Elyssa
Skrevet

Ja, jeg hadde også tatt en tur til dyrlegen her..

Stakkars liten.. :tristbla:

Skrevet

Selvfølgelig skal du dra til dyrlegen. Du får bare ta deg råd og håpe på at det ikke er noe alvorlig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dyrlegen tar dessverre ikke faktura, så jeg har ingen muligheter til å få henne dit nå. :( Når man er student og har ubetalte regninger liggende og null kroner på konto er det ikke bare å "ta seg råd".

Oppdatet forøvrig at hunden hadde kastet opp, og at samboeren min hadde gitt henne kyllingvinger (uten bein takk og pris, men med skinn) i går. Så jeg det kun er snakk om litt mageknip.

AnonymBruker
Skrevet

Dyrlegen tar dessverre ikke faktura, så jeg har ingen muligheter til å få henne dit nå. :( Når man er student og har ubetalte regninger liggende og null kroner på konto er det ikke bare å "ta seg råd".

Oppdatet forøvrig at hunden hadde kastet opp, og at samboeren min hadde gitt henne kyllingvinger (uten bein takk og pris, men med skinn) i går. Så jeg det kun er snakk om litt mageknip.

Det skulle selvsagt stå: "Så jeg håper det kun er snakk om litt mageknip."

Skrevet

Har du snakket med dyrlegen? Jeg tror de fleste er grei på det området. Har du ikke mulighet til å betale øyeblikkelig, men likevel gjerne skulle hatt en sjekk på dyret ditt tror jeg faktisk at det skal gå greit. Det er ingen andre dyrleger du kan bruke?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har snakket med dyrlegen. De mente det kunne dreie seg om mageknip, og ba meg holde øye med allmentilstanden hennes. Jeg forsøkte å forklare situasjonen, men det var ingen mulighet for å få utsatt betalingen. Den andre dyrlegen her, i nabobyen, askepterer heller ikke annet enn kontakt/kort. :tristbla:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har snakket med dyrlegen. De mente det kunne dreie seg om mageknip, og ba meg holde øye med allmentilstanden hennes. Jeg forsøkte å forklare situasjonen, men det var ingen mulighet for å få utsatt betalingen. Den andre dyrlegen her, i nabobyen, askepterer heller ikke annet enn kontakt/kort. :tristbla:

Jeg mener kontant, ikke kontakt. *Sukk*

Skrevet

Cocker Spanielen til søsteren min hadde urinveisinfeksjon en gang, da lagde hun sånne parre-bevegelser med ryggen, men hun urinerte ofte og mye...

Uansett så gjorde hun disse bevegelsene fordi hun hadde vondt..

Det jo ikke mye vi får gjort på et forum, men jeg som har katt, samler på alt av småmynt og penger jeg finner i vaskemaskinen og på gulvet. Som en liten sikkerhet i tilfelle noe skulle skje katten min og den må til veterinæren. Når man har dyr burde man alltid ha noe i baklomma liksom...

AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke råd så må du ta deg råd. Hunden skal ikke lide fordi du har skaffet deg dyr som student.

Lån penger av noen eller få deg et mastercard. I min verden kommer dyra før økonomi.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har fått tak i litt penger nå, så det blir å dra til dyrlegen i dag ja. Hun går rundt og tisser og fråder nå... :tristbla:

AnonymBruker
Skrevet

Har fått tak i litt penger nå, så det blir å dra til dyrlegen i dag ja. Hun går rundt og tisser og fråder nå... :tristbla:

Tisser og fråder!! Stakkars liten. Syns du burde reise til dyrlegen NÅ!

Si fra hvordan det går da.

Skrevet

håper hunden er hos vetrinær

et lite tips,sett av en fast sum hver måned,så har du litt penger om det skulle oppstå en akutt situasjon senere.Dyr skal ikke lide fordi eier ikke har penger.

Forsikring dekker en del ,om du har det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...