Gå til innhold

Hvem av dere foreldre legger frem klær til barna?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bare lurer :)Vi venter barn, og jeg tror jeg kommer til å ta meg av det :fnise:

Videoannonse
Annonse
Gjest pysepusen
Skrevet

Ja det er det jeg som gjør! Ellers er det jo ikke sikkert at det matcher :fnise: Men mannen hadde gjort det om han hadde fått beskjed om det. (Det er vel bare det at jeg bryr meg om at ting skal passe sammen, men slikt ser ikke mannen).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er det jeg som gjør! Ellers er det jo ikke sikkert at det matcher :fnise: Men mannen hadde gjort det om han hadde fått beskjed om det. (Det er vel bare det at jeg bryr meg om at ting skal passe sammen, men slikt ser ikke mannen).

:jepp: Også er mannen min fargeblind :fnise:

• Liker 1
Skrevet

*ler* spiller det noen rolle egentlig om barnet har grønne bukser og orange genser på fordi far eller barnet selv har valgt klær som ikke passer sammen??

La meg si at personlig har jeg vært veldig bevisst på å lære barna hva som går sammen og ikke, eldstemann er fargebling og har måtte lære seg fargene og hva som går og ikke går på en annen måte men det fungerer helt fint det - fargeblind betyr ikke at man ikke ser farger, man ser dem bare ikke slik ikkefargeblinde gjør liksom..

• Liker 3
Skrevet

Det gjør vi begge to, og mannen "matcher" like bra som meg.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er gift med en mann som har barn fra før.

Her legger vi frem klær begge to, og holder på å lære barna å finne ut av det selv. Sjeldent noe matcher så veldig :) men det betyr mindre. Jeg ønsker nemlig ikke å stå med kles-ansvaret alene, og er glad ungene synes det er gøy å finne frem klær til seg selv.

Vi venter et felles barn nå, og jeg regner med vi kommer til å fortsette som før.

Gjest pysepusen
Skrevet

Om barnet velger selv og det ikke funker sammen så er det selvfølgelig greit :)

Skrevet

Det gjør vi begge to, og mannen "matcher" like bra som meg.

Samme her :)

AnonymBruker
Skrevet

Legger frem klær?

Jeg/vi tar det rett ut fra skap eller skuff og tar det på barnet.

Mener dere at dere legger frem klær i forveien liksom...? Kvelden før eller?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gift med en mann som har barn fra før.

Her legger vi frem klær begge to, og holder på å lære barna å finne ut av det selv. Sjeldent noe matcher så veldig :) men det betyr mindre. Jeg ønsker nemlig ikke å stå med kles-ansvaret alene, og er glad ungene synes det er gøy å finne frem klær til seg selv.

Vi venter et felles barn nå, og jeg regner med vi kommer til å fortsette som før.

Barnet skal selvsagt få kle på seg selv, når det har mulighet til det.

Legger frem klær?

Jeg/vi tar det rett ut fra skap eller skuff og tar det på barnet.

Mener dere at dere legger frem klær i forveien liksom...? Kvelden før eller?

Godt med alt som er ordnet kvelden før :)

AnonymBruker
Skrevet

Du tenker vel kanskje primært på når mannen din velger "feil" klær til barnet?

Jeg synes at så lenge klærne er rene, og så lenge de passer så er det greit at ikke plaggene passer helt sammen i farge osv. Kan jo ikke være kjole og Ola-bukse akkurat, men noe klarer vel disse gutta også?.

Jeg synes at det dette henger litt sammen med temaet "å la mannen få være omsorgspersonen" han også..

Å la han få være med på å være forelder uten at mammaen skal gripe inn hele tiden. Ingen tar skade av at barnet har på litt feil matchende klær.

• Liker 2
Gjest pysepusen
Skrevet

Men om vi synes det er greit slik så hvorfor kan vi ikke ha det sånn? Selvfølgelig finner mannen klær om ikke jeg gjør det, men en del av vår rutine er at jeg finner fram klær om kvelden - akkurat som at han rydder siste rest på kjøkkenet :) (vi gjør det slik for jeg er flinkere å finne fram klær og han flinkere til å rydde på kjøkkenet!)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss er det jeg som frivillig tar meg av denne biten. Mannen er bare glad til at alt ligger fremme. Synes det er en grei rutine å legge frem klær på kvelden. Har skjedd to ganger at jeg var tom for rene ulltrømpiser midtvinters. Da gikk jeg bare å satte på en maskin som jeg hang opp før jeg la meg :)

Skrevet

Ikke rart mange fedre ikke gidder å stille opp....kvinnen må finne frem klær, han får ikke kle opp sine egne barn engang! Skjerp dere! Javel, så matcher ikke fargene av og til....det er ikke verdens undergang. Deet er viktigere at far er likestilt med barneomsorg, så får han gjøre ting på sin måte.

Jeg har sjøl henta barn med de mest utrolige fargesammensetninger på barnehage/skole....det betyr faktisk ingenting! Ungene er like blide de!

:kgbaby:

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

HEr har ungene stort sett funnet de klærne de vil ha på siden de var 2-3 år, og ingen har tatt skade av det såvidt meg bekjent. Ellers har den som er hjemme funnet klær til ungene. Ikke rart både fedre og unger blir hjelpeløse?

Skrevet

Her har dette vært min oppgave desverre. Prøvde i det lengste å få exen til å også delta, men han ville ikke. For min del kunne han ha kledt på barna hva som helst, bare han hadde gjort det!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg valgte å gå i pysj i barnehagen og er glad jeg fikk lov til det selv om mamma kom i trøbbel, fordi det var kombinert med lange negler og hår. Folk trodde jeg var ustelt. :skratte:

Ungen min skal også få lov til å velge. Når ungen er spedbarn bryr jeg meg egentlig ikke.. Blir nok begge som kler på ungen, men tviler på vi begynner å planlegge klærne. Der har jeg nok med meg selv og typen har nok bedre ting å foreta seg.

Skrevet

Iblant meg, iblant samboeren, iblant barna selv. Vi finner klær som passer sammen, men ikke noen matching fra topp til tå. Sånt takler jeg bare ikke, verken på voksne eller barn. :gjeiper:

Skrevet

Det virker som det er opplest og vedtatt at menn ikke kan kle på ungene fine klær? Mannen min velger da ut ting som hører sammen, både til seg selv og ungene? Han går ikke hjemmefra med crazy sammensetning på seg selv, så hvorfor skulle han gjøre det men barna? :gjeiper:

Han liker at de ser skikkelige ut, så han er nesten mer opptatt av at de skal være rene, pene og se velstelte ut en det jeg er. Nå er det mannen min som kler på ungene hver eneste hverdag, mens min "jobb" om morgenen er å smøre matpakker og pakke dagens bhg-sekk.

• Liker 1
Skrevet

I hovedsak meg, men det er fordi jeg er så opptatt av at ungen skal kles "riktig" i form av ull innerst om vinteren og sånne ting, mens han kan finne på å ta på bomullsokker på vinteren for eksempel, eller bomullsbody, og da får jeg helt hetta..

Men om vi f.eks skal i besøk med snuppa har han mang en gang pyntet henne så fint med f.eks strømpebukse, kjole og bluse innerst. Blir helt imponert jeg da :)

Og når hun og pappaen skal på butikken da tar han alltid på henne dongeribukse for joggebukse "ser så sjuskete ut".. ;)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...