Gå til innhold

Bytte kjole på kvelden (bruder)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av en annen nylig tråd;

Er det mange av dere bruder som har tenkt til å bytte kjole i løpet av dagen/kvelden? Eller har dere sett mange som har gjort det?

Tenker det kan være ganske upraktisk med en stor brudekjole hele dagen, særlig under festen. Blir jo både varmt og tungt (jeg har problemer med korsryggen).. Men samtidig har jeg jo lyst til å ha på den fine brudekjolen så lenge som mulig vil jeg tro :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal ikke bytte, kjolen min er hverken tung eller varm :) Dessuten er det på høsten og kjappe luftepauser er en mulighet :)

Har ikke vært i mange bryllup, men har ikke hørt om mange som bytter kjole etterhvert.

Skrevet

Jeg har kun vært borti at bruden har byttet en gang. Da var det et flerkulturellt bryllup, hvor bruden var tamilsk. I følge tamilsk skikk skulle bruden bære en rød sari (de får ikke bruke røde sarier før de er gift) og hun skulle gifte seg i denne. Bruden valgte å bruke en vanlig brudekjole til vielsen, middagen, dansingen, og rett før kakene skulle skjæres byttet hun til sarien. I det bryllupet ble det veldig fint, og det var virkelig koselig å se brudens mor bli skikkelig rørt da hun kom inn i sarien.

For vanlige nordmenn syns jeg egentlig ikke det hører hjemme å bytte kjole under bryllupet. De fleste av oss bruker jo uhorvelige summer på brudekjolen, så å skulle bytte til en annen kjole uten mer grunn enn å bare ville bytte, syns jeg blir litt feil.

Selvfølgelig må folk gjøre akkurat hva de ønsker selv i deres bryllup :) men jeg hadde nok stusset litt som gjest hvis bruden byttet kjole. Jeg vil nok heller da gå inn for å finne en kjole jeg kan bruke hele dagen uten at det blir for tungvint. Altså mindre krinoliner, lettere stoffer, etc. som nevnt over så vil jeg tross alt bruke brudekjolen min så lenge som mulig :rodmer:

• Liker 1
Skrevet

Sett på tre byllup at en av brudene byttet kjole i løpet av dagen. Men jeg er så forelsket i min kjole at jeg skal bruke den resten av helgen også (nesten .. ;) )

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...