AnonymBruker Skrevet 27. april 2011 #1 Skrevet 27. april 2011 Jeg har langt hår til midt på ryggen min. Jeg sparer håret ennå fordi ønsker å ha det ti cm. lengre. Jeg har spart i femten år men håret mitt stopper å vokse på omtrent samme lengde. Jeg klipper meg hos frisøren en gang i året fordi hun sier jeg må klippe det fem. cm. hver gang. Da vokser håret mitt fem cm. i løpet av ett helt år da. Siden lengden min er akkurat det samme. Hvorfor det? Håret skal jo vokse 12 cm i året. Jeg vil ha lengre hår men får ikke det til siden håret mitt har stoppa å vokse. Hvorfor det?
Gjest Consensio Skrevet 27. april 2011 #2 Skrevet 27. april 2011 Vet ikke om det er sant, men jeg diskuterte dette med en frisør en gang og hun sa at håret stopper å vokse når det når et visst punkt (på samme måte som håret på leggene, øyebrynene osv), men at det kommer litt an på alderen din osv (hvor mye sant det er i det hun sa aner jeg ikke) Jeg hadde nemlig hår ned til godt under rompa, klippet meg kort og nå er det klin umulig å få håret til å gro til samme lengden. Det stopper helt opp når det så vidt når korsryggen og vil bare ikke vokse lengre. Nå er jeg godt oppi 30-årene, og når jeg hadde hår til under rompa så var jeg i begynnelsen av 20-årene og klippet meg når jeg var 26-27 år
AnonymBruker Skrevet 27. april 2011 #3 Skrevet 27. april 2011 Jeg er 30 år. Og fra jeg var 15 år og konfirmant og helt til nå har jeg prøvd å spart. Så er jo veldig ung da når håret stopper opp å vokse i 15 års alderen. Før jeg var 15 år hadde jeg det til skuldrene.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2011 #4 Skrevet 28. april 2011 Spis b vitaminer og bruk spenner i stedet for strikk. Det kan faktisk hende det er bedre å droppe den årlige frisørturen og heller stusse et par centimeter selv når det trengs. Jeg klippet meg ikke hos frisøren før det var gått over ett og et halvt år, det var det som gjorde susen for min del mtp å få ordentlig langt hår.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2011 #5 Skrevet 28. april 2011 Det er sant det som skrives lengre oppe om at håret når et viss punkt, så blir det ikke lenger. Noen har hårtyper som ikke greier å bli lengre enn skuldrene en gang. (der i blant min tante) Håret vokser så så mye før det stopper å vokse, for å så falle av hodet, og begynner på nytt. Du må gjerne prøve b-vitamin og andre kenp for å prøve å få det litt lengere. Ang. å klippe det, så er det flott at du klipper det fordi da vil det ikke bli så slitt i tuppene at det "spiser" seg oppover håret, da vil det bli flisete og du ender opp med at du må klippe mer neste gang. 1
Daria Skrevet 28. april 2011 #6 Skrevet 28. april 2011 Det kommer visst et punkt når det stopper å vokse ja. Men jeg har hatt samme (lange) lengde i årevis, og det siste året har det plutselig vokst noen cm igjen...
bananbåt Skrevet 28. april 2011 #7 Skrevet 28. april 2011 jeg hørte en gang at det tar ca 7 år før alle cellene i kroppen er byttet ut! Dvs håret også. Så langt hår du greier å få på 7 år, er så langt håret ditt kan bli!
frisørmester :) Skrevet 28. april 2011 #8 Skrevet 28. april 2011 jeg hørte en gang at det tar ca 7 år før alle cellene i kroppen er byttet ut! Dvs håret også. Så langt hår du greier å få på 7 år, er så langt håret ditt kan bli! thats rigth..!
Gjest yojo Skrevet 29. april 2011 #9 Skrevet 29. april 2011 stopper det helt opp? du vil vel få ettervekst hvis du farger håret?! noe må det vel gro?
AnonymBruker Skrevet 29. april 2011 #10 Skrevet 29. april 2011 stopper det helt opp? du vil vel få ettervekst hvis du farger håret?! noe må det vel gro? Håret vokser hele tiden, men det slutter å vokse etter en gitt lengde for så å falle ut mens nye strå kommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå