Gjest Mynona83 Skrevet 27. april 2011 #1 Skrevet 27. april 2011 Hei, Har fått innkalling til generalforsamling i borettslaget, og et av punktene er "vedtektsendring". Noen som vet om de må varsle hva forslaget til vedtektsendringen er? Jeg vil jo gjerne være litt forberedet på hva det går ut på, og gjøre meg opp en mening om jeg vil stemme ja eller nei mer enn 2 minutter før vi skal stemme. Det la ikke årsregnskaper vedlagt i inkallingen heller, så jeg etterlyste begge deler, og nå har jeg fått årsregnskapet, men ikke noe om vedtektsendringen. Jeg har prøvd å google litt, men ikke funnet noe - noen som vet, og gjerne gi meg kilde, så jeg kan gi kilde videre når jeg ber om forslaget igjen...
AnonymBruker Skrevet 27. april 2011 #2 Skrevet 27. april 2011 Kilden til hvordan vedtektene endres er de fungerende vedtektene til borettslaget. Det er dog vanlig at forslag til vedtektsendringer skal være tilgjengelige i god tid.
Gjest Mynona83 Skrevet 27. april 2011 #3 Skrevet 27. april 2011 Takk Fikk rota frem vedtektene, og der står det at hovedinnholdet i saken må være nevnt i inkallingen. Da sender jeg ny mail og er masekjærring og møteplager
AnonymBruker Skrevet 27. april 2011 #4 Skrevet 27. april 2011 Takk Fikk rota frem vedtektene, og der står det at hovedinnholdet i saken må være nevnt i inkallingen. Da sender jeg ny mail og er masekjærring og møteplager Høres ut som styret trenger en masekjærring. Husk å nevne at informasjonen skal ut til alle, ikke bare til deg. Før du maser, bør du sjekke om "vedtektsendringer" står nevnt i vedtektene som årsmøtesak. Hvis det er det kan det hende at det ikke har kommet inn noen endringsforslag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå