Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg så en leilighet på finn som ble lagt ut for en uke siden. Første visninga er egentlig på førstkommende lørdag og jeg hadde satt opp visninga på kalenderen min fordi ville se den og var intressert. For tre dager siden så stod det solgt. Og at visninga var avlyst siden leiligheten allerede er solgt. Er dette lov? Trodde man ikke kunne kjøpe en leilighet før annonsert visning på finn.no. Har de da bydd på leiligheten usett da? Siden visninga ikke har vært ennå? Er ikke det veldig risikabelt å by på en leilighet usett? Det er en vanlig meglerfirma som har lagt ut leiligheten til salgs. Lei meg nå fordi villa se på det leiligheten og hadde lyst på akkurat den. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan når som helst kontakte megler for å be om privat visning. Noen gir privat visning og andre ikke.

Skrevet

Det er begrensninger for hvor kort etter visning man kan sette akseptfrist til, men hvis man omgår hele visningen gjelder ikke begrensningen.

Skrevet

Det hender at folk ber om privat visning, enten med megler eller selger. Så legger de inn et godt bud og så får de leiligheten.

Når man har privat visning sparer selger også penger vet du. Koster ca tusen kroner pr. visning med megleren.

Skrevet

Helt vanlig i Oslo.

Skrevet

Lov og forskrift om eiendomsmegling regulerer hva megler har lov til å videreformidle til selger - ikke hva selger har lov til å akseptere. Dersom en budgiver går direkte til selger, så er det avtaleloven og ikke lov om Eiendomsmegling som regulerer hva de kan avtale seg i mellom.

:-) så ja, det er lov :-)

Skrevet

Du får være mer frempå neste gang du ser en leilighet du har lyst på .

Selger kan og velge hvilket bud han vil godta , man må ikke selge til noen man ikke vil selge til .

AnonymBruker
Skrevet

Dette er absolutt fullt lovlig, og faktisk ganske normalt.

En kjøper henvender seg til selger (eventuelt megler), avtaler privat visning og så gir bud direkte til selger.

Lovverket om budfrist m.m. gjelder bare for bud via megler. Direkte til selger kan man gjøre hva man selv vil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...