AnonymBruker Skrevet 27. april 2011 #1 Skrevet 27. april 2011 Trent spinning i 40 minutter, men spist to kanelboller. Eller ville du latt være å trene og latt være å spise bollene? Spørsmålet mitt er hva som hadde "lønt" seg. ?
Tussilago_2 Skrevet 27. april 2011 #2 Skrevet 27. april 2011 (endret) hadde bare spist bollene jeg, men det er meg da... Men får regelmessig litt dårlig samvittighet over manglende trening.. Så for best mulig samvittighet tren spinning, og kanskje spise 1 bolle... Da er du flink i mine øyne... edit: skriveleif Endret 27. april 2011 av Tussilago_2 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2011 #3 Skrevet 27. april 2011 Det er jo treningseffekt selv om du spiser kanelbollene! 2
Kjetil S. Skrevet 27. april 2011 #4 Skrevet 27. april 2011 Det er ikke kroppen man forelsker seg i, men først og fremst personligheten. Så lærer man å elske personen for alt hva hun eller han er. Og det er veldig viktig også å kunne kose seg og å unne seg litt her i livet, for det skal så absolutt ikke bare være krav og stress hele veien i fra A til Å, spør du meg! :-) 2
Gjest Heloise Skrevet 27. april 2011 #5 Skrevet 27. april 2011 Jeg hadde spist en bolle uansett. Trene vet jeg ikke om jeg hadde gjort, og jeg vet at jeg ikke hadde spist 2 boller.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2011 #6 Skrevet 27. april 2011 Jeg ville nok trent med tanke på å spise bollene, men kanskje latt være fordi jeg syns det er litt bortkastet å trene for å spise usunt.
#Mj# Skrevet 27. april 2011 #7 Skrevet 27. april 2011 hvist jeg hadde trent hadde jeg nok ikke spist bollene, og hvist jeg hadde spist bollene hadde jeg nok ikke trent. 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2011 #8 Skrevet 27. april 2011 Jeg ville nok trent med tanke på å spise bollene, men kanskje latt være fordi jeg syns det er litt bortkastet å trene for å spise usunt. TS her. Ja det er litt sånn jeg tenker å! Da blir det liksom bortkastet å trene fordi man har spist usunt. Hender jeg har spist noe usunt og så trent, og så tenker jeg at hvis jeg bare hadde latt være å spise det usunne og latt være å trene så hadde det egentlig gått "opp i opp" med det at jeg HAR spist usunt og HAR trent..
Gjesten Skrevet 27. april 2011 #9 Skrevet 27. april 2011 Jeg hadde spist bollen. Jeg trener jevnlig, men jeg skal leve som et lykkelig menneske og. Jeg mener man har gått for langt hvis man må trene hver gang man spiser noe usunt. 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2011 #10 Skrevet 28. april 2011 I mitt hode er det ingen sammenheng mellom mengden mat jeg spiser og hvor mye jeg trener (bortsett fra at jeg trenger energi til treningen). Jeg synes det høres ut som en skummel utvikling når man kompenserer for matinntak med ekstra trening eller for manglende trening med å spise mye mindre enn man trenger. 1
Gjest BettyBoop28 Skrevet 28. april 2011 #11 Skrevet 28. april 2011 Trent spinning i 40 minutter, men spist to kanelboller. Eller ville du latt være å trene og latt være å spise bollene? Spørsmålet mitt er hva som hadde "lønt" seg. ? Etter 40 minutter med spinning hadde jeg spist de kanelbollene med god samvittighet og følt at jeg fortjente de som belønning.
Gjest fiskebolla Skrevet 29. april 2011 #12 Skrevet 29. april 2011 Spørsmålet mitt er hva som hadde "lønt" seg. ? La oss si at disse 2 kanelbollene tilsvarer akkurat like mye kalorier som du forbrenner på denne spinningøkten. Da ville det allikevel "lønt" seg å trene og spise kanelbollene, enn å ikke gjøre noen av delene. Forskning viser forbrenningen forsetter å ligge mye høyere i timene etterpå enn den ville gjort om du bare hadde sittet på rumpa hele dagen. I tillegg forbrenner en person med god kondisjon mer kalorier daglig enn en person med dårlig kondis. Derfor lønner deg seg å trene hardt og få opp pusten så den generelle metabolisme din stiger. Spis de kanelbollene med god samvittighet, selv om det ALLER beste hadde selvfølgelig vært å latt være 1
Spent... Skrevet 29. april 2011 #13 Skrevet 29. april 2011 Jeg ville ha trent i 40 min, men likevel droppet kanelbollene 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2011 #14 Skrevet 29. april 2011 Jeg hadde sett ann hvordan jeg hadde spist resten av dagen. Dersom resten av dagen består av sunn og næringsrik mat, hadde jeg nok unnet meg to kanelboller med god samvittighet dersom jeg virkelig hadde hatt lyst på dette. Hvorvidt jeg hadde trent eller ikke, hadde jeg sett an på dagsformen og hvor mye trening jeg ellers hadde gjort den uken. Kjenner forøvrig igjen den type "regnskaps"tenking fra da jeg var i tenårene og hadde spiseforstyrrelser.. Sier ikke at TS har det, men det er noe som skurrer litt ved et slik problemstilling.
Supraspinatus Skrevet 29. april 2011 #15 Skrevet 29. april 2011 TS her. Ja det er litt sånn jeg tenker å! Da blir det liksom bortkastet å trene fordi man har spist usunt. Hender jeg har spist noe usunt og så trent, og så tenker jeg at hvis jeg bare hadde latt være å spise det usunne og latt være å trene så hadde det egentlig gått "opp i opp" med det at jeg HAR spist usunt og HAR trent.. Husk at trening har lagt flere positive sider enn en ev vektreduksjon! Treningen er ikke bortkastet uansett hva du spiser, enten det måtte være 1, 2 eller 4 millioner kanelboller.
Gjest made4u Skrevet 29. april 2011 #16 Skrevet 29. april 2011 Hvis regnskapet blir det samme, ergo energibalanse, ved å trene kontra å ikke gjøre det. Da bør du velge å trene, da dette er det eneste som kan gi deg bedre fysikk. Treningen er verdifull selv om den er i energibalans, f,eks. om man hver gang man har trent får i seg kalorier lik gevinsten av forbruket ved treningen... Man trener nemlig av mange flere grunner enn ønsket om å påvirke energibalansen. Sagt med andre ord så har treningen god effekt selv om du skulle spise noe mer energi enn du forbruker med treningen, og slik går opp i vekt. Hva jeg vil frem til er at trening bør man bedrive uansett vekt og selv om målet er vektoppgang.
Gjest Reproductivist Skrevet 29. april 2011 #17 Skrevet 29. april 2011 Trent spinning i 40 minutter, men spist to kanelboller. Eller ville du latt være å trene og latt være å spise bollene? Spørsmålet mitt er hva som hadde "lønt" seg. ? Liker heller mat og det ville følt som lenger trening og mindre boller for meg så ville ikke trent for å få de bollene iallefall.
iskaffe Skrevet 29. april 2011 #18 Skrevet 29. april 2011 jeg hadde spist bollene og heller spist litt mindre/noe extra sunnere til kvelds. :gjeiper:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå