*Lillian* Skrevet 5. november 2003 #1 Skrevet 5. november 2003 Har i flere dager gått småkvalmen nå.. Og i dag har jeg spydd som en gris :-? Jeg hater å spy :-? *urk* Tips til noe som kan hjelpe? Som kan få meg til å spy litt mindre? Jeg har ikke fått i meg noe annet enn væske, og likevel kommer det så mye :-? Lillian
Gjest Starya Skrevet 5. november 2003 #2 Skrevet 5. november 2003 Vel, jeg kan ikke annet en gi de råd som hjelper for meg. Cola!! Vel å merke i doven tilstand. Du får noe ned, og slipper å spy deg "tørr". I tillegg er det ikke like jævlig å spy cola som å spy magesyre.. :-? Få i deg litt salt, salt binder vann i kroppen så du ike blir uttørret. Jeg pleier å knaske salte potetringer, det er rett og slett det eneste jeg får ned når jeg er uvel.
*Lillian* Skrevet 5. november 2003 Forfatter #3 Skrevet 5. november 2003 Jeg drikker ikke Cola jeg da, drikker Cola Light - men det går ned ja.. Noe salt? Hm..Egentlig blir jeg mer kvalm bare ved tanken på å putte i meg noe som helst.. Men takk for tips! Lillian
Silfen Skrevet 5. november 2003 #4 Skrevet 5. november 2003 Så heldig du er da, som"bare" spyr. Jeg blir spydd PÅ.
Arketypen Skrevet 5. november 2003 #5 Skrevet 5. november 2003 Øi! Drit i kaloritenking nå da!..... Cola light er ikke så bra som vanlig cola! Du trenger litt enegi, og det er stoffer i den som er beroligende for magen!.... Cola var jo opprinnelig en vidunderkur!....
*Lillian* Skrevet 5. november 2003 Forfatter #6 Skrevet 5. november 2003 Jeg liker ikke vanlig Cola - det er derfor jeg drikker Cola Light! Har faktisk ikke noe med kaloritenkning å gjøre akkurat nå Lillian
Gjest Étoile Skrevet 5. november 2003 #7 Skrevet 5. november 2003 Egentlig bør du ikke drikke cola fordi koffein er vanndrivende. Når du kaster opp hele tiden er det viktig å få i seg nok væske så du ikke blir dehydrert. Du bør drikke noe som inneholder sukker, og også få i deg litt salt fordi salt og sukker hjelper kroppen å holde på væsken. Eplejuice og farris er f.ex lurt å drikke. Når du begynner å spise igjen er det viktig å ikke irritere magen, du bør f.ex holde deg unna melkeprodukter, men yoghurt er ok. Banan og potet er også greit.
Arketypen Skrevet 5. november 2003 #8 Skrevet 5. november 2003 med spysmak i munnen kjenner du ikke forskjell!....
*Lillian* Skrevet 5. november 2003 Forfatter #9 Skrevet 5. november 2003 Men da reiser du på butikken og kjøper inn Cola til meg du da, Lasse? Jeg skal prøve å få i meg noe, se etter hva som finnes i huset her... Takk for tips, folkens! Lillian
Arketypen Skrevet 5. november 2003 #10 Skrevet 5. november 2003 Han eksen kommer vel snart fra jobb?.... Kos og klem så lange da! :D
Diva Skrevet 5. november 2003 #11 Skrevet 5. november 2003 Uff, føler med deg. Hadde samme problemet selv for noen uker siden. Det viktigste er å få i deg drikke,- drikk gjerne små slurker av gangen ( det gjør du kanskje, men sier det likevel ) og prøv toastet loff uten noe på om du vil prøve å spise. Farris, sitronbrus og eplejuice har jeg hørt hjelper. Ønsker deg god bedring. Å være spysjuk suger Klem
Gjest Vanessa Skrevet 5. november 2003 #12 Skrevet 5. november 2003 Stakkars Lillian...omgangssyke er noe herk! Jeg vet ikke om noe som får det til å gå over, men du bør iallfall drikke så mye du orker. Jeg skjønner godt om du ikke klarer tanken på mat nå, men du bør prøve å få ned litt. Hva som helst egentlig, det trenger ikke være så veldig sunt. Bare spis det du har lyst på. Og legg deg godt til rette i sengen med et blad og slapp av, det går helt sikkert over i løpet av et par dager. God bedring!
Skusla Skrevet 5. november 2003 #13 Skrevet 5. november 2003 Tørre kjeks, sitronbrus, blåbær... Det er vidunderkurer som virker på meg.. Stakkars deg, det er j*vlig med spysjuka... Ønsker deg masse god bedring.... Stor klem fra meg. :D
jordbær Skrevet 5. november 2003 #14 Skrevet 5. november 2003 Solbærsaft, havregrøt og knekkebrød. Det var fast mat når jeg var slik syk før. Føler med deg.. fins ikke noe verre enn å kaste opp!! :o La det gå litt tid mellom hver gang du kaster opp mellom du spiser, så får magen roet seg litt ned. Spis i SMÅ mengder slik at magen slipper sjokk! God bedring"!
jolie Skrevet 5. november 2003 #15 Skrevet 5. november 2003 Blåbærsaft for barn, sånn i små flasker som står ved barnematen. Prøv med litt ingefær for kvalmen. Enten tabletter/kapsler eller et par ferske skiver i kokt, varmt vann + evt litt sukker. Som te. Ikke sikkert det fungerer ved omgangssyke da, men ved fyllesyke.. Hehe Rasp et eple ute nskall. La det ligge litt og bli brunt. 'Binder magen'. Havresaftsuppe. Juicer (jeg liker ikke appelsinjuice når jeg er kvalm, for synes det smaker spy av den :-? ), farris, sukkerholdig saft og brus. Ikke så nøye med fast føde, men drikke er kjempeviktig! God bedring!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå