Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke matvarer fikk du totalt dilla på i ditt svangerskap og når i svangerskapet?

er det noe du absolutt ikke tålte synet, lukten og smaken på?

hadde/har du noen nonfood som du plutselig elsket lukten av som feks vaskemiddel o.l?

selv har jeg mistet helt interessen for søte ting, feks sjokolade (og jeg var den godtegrisen før jeg ble gravid), og fått helt smaken på saftige friske ting som feks vannmelon og frukt.

AnonymBruker
Skrevet

Er 20 uker nå, og det har variert litt - men lakris er en av tingene jeg har hatt mer lyst på enn vanlig. Sylteagurk og oliven har også vært favoritter en stund nå. Middager med mye kjøtt og taco frister ikke i det hele tatt.

Taklet ikke lukt i det hele tatt de første 3 mnd, pga kvalme. Men nå bruker jeg parfyme igjen, og sniffer på nyvaskede klær. Og Cillid bang lukter forresten farlig godt! :fnise:

Skrevet

Forrige gang var jeg hekta på taco, oliven, pesto og kiwi i mange måneder.

Denne gangen (18 uker nå), har jeg ingen pica eller aversjoner mot noe som helst, annet enn at jeg er mer godtesyk enn før. Bortsett fra at magen vokser mistenker jeg faktisk at jeg ikke er gravid, siden forholdet mitt til mat ikke har endret seg. Det eneste jeg VIRKELIG har lyst på, er blåmuggost og rødvinspølse, og det er sikkert fordi jeg vet at jeg ikke kan spise det.

Skrevet

I begynnelsen hadde jeg igrunn ikke noe spesielt jeg bare MÅTTE ha, bortsett fra at jeg holdt meg ganske langt unna sjokolade og søte ting.. Spiste litt lakris og salte potetskruer..

Utover i sv.skapet har jeg fått litt panikk hvis vi ikke har melk og epler i hus, ellers ganske normalt :)

Skrevet

Merker jeg har fått et veldig søtsug de siste ukene... Veldig sunt, jeg vet :gjeiper:

De første ukene av svagnerskapet gikk det mye i grønne epler.

Skrevet

Grønne epler og kiwi var de første cravingsa jeg fikk

Skrevet

Har ikkje hatt verken cravings eller anticravings i forrige eller dette svangerskapet.

Skrevet

Eneste jeg hadde over litt lengre tid var isvann. Fyllte glasset til bredden med isbiter og så vann. Ellers fikk jeg bare sånne smådillaer; når jeg fikk lyst på noe så MÅTTE jeg ha det, når jeg fikk det gikk det over. Var ingenting jeg absolutt ikke orket, men til min store skuffelse smakte ikke flere av favorittrettene mine like godt som de pleide.

Skrevet

Det har gått litt i bølger her i gården, men generelt sett har det alltid gått i epler. Kan godt spise 3-4 epler hver eneste dag. :sjenert: Det samme med vannmelon og honningmelon, men det har jeg alltid spist mye av.

Ellers har jeg hatt: eplemost med kullsyre, gräddost med et tonn med syltetøy på og hapå. Mine nyeste diller er fanta orange og melk. :skaal:

Da jeg ble gravid mistet jeg helt lysten på Farris (som jeg drakk mye av før) og taco (som jeg elsket! Kunne godt spise det hver dag i en uke). Nå er det bare helt bæsj. :fnise:

Skrevet

Jeg hadde ingen store cravings, men luktesansen min tok helt av samtidig som jeg ikke klarte lukten av stearinlys. De behøvde ikke være tent engang, jeg klarte rett og slett ikke å være i samme rom som et stearinlys.

Skrevet

Har ingen spesielle lyster, men tåler ikkje synet eller lukta av pesto (og det som egentlig er så godt) Likar heller ikkje lukta av plastikk... I starten åt eg mykje eple, men det var meir som kvalmedempande frukost enn at eg MÅTTE ha det.

Skrevet

Jeg måtte vaske huset hele tiden for å kjenne grønnsåpelukta. Husker ikke helt når det begynte men. Også var jeg veldig glad i saus :) Og stimorol fusion, vanilla mint :)

Jeg tålte ikke synet av pakker med egg, og flasker med pepsi max :fnise:

Skrevet

Jeg måtte ha pølser jeg... Også hadde jeg også en periode med fetaost.

Jeg klarte ikke lukten av stekt egg eller stemmen til Bjarne Brøndbo.. Hadde også store problemer med TV serien Glee og enkelte reklamer på TV... det er helt utrolig at det går ann å bli kvalm av slikt, men det gjør det.. :fnise:

Skrevet

Jeg måtte ha pølser jeg... Også hadde jeg også en periode med fetaost.

Jeg klarte ikke lukten av stekt egg eller stemmen til Bjarne Brøndbo.. Hadde også store problemer med TV serien Glee og enkelte reklamer på TV... det er helt utrolig at det går ann å bli kvalm av slikt, men det gjør det.. :fnise:

Ja når du sier det! Jeg ble kvalm av Donkeyboy med Ambitions :fnise:

Skrevet

Jeg har blitt fullstendig avhengig av isbiter! Jeg kjøper sånne store poser med mr iceman crushed ice, og går og knasker hele dagen. Godt for halsbrann er det også.

Ellers klarer jeg ikke kyllingfilet lenger, eller kyllingkjøttdeig. Det var det samme forrige gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...