AnonymBruker Skrevet 27. april 2011 #1 Skrevet 27. april 2011 Jeg har en chihuahua som er nesten 1 år. Jeg kjøpte henne når hun var 7 måner, og der hun bodde før fikk hun gjøre hva hun ville. det var ingen regeler for de, de fikk tisse inne, kunne ikke å sitte på komando eller noe. Nå har jeg endelig fått henne stueren, men problemet mitt er at de jeg kjøpte hunden med er naboen min. hver gang hun er ute uten bånd prøver hun alltid å springe ned dit, jeg roper på henne men hun bare løper så når jeg kommer ned er det umulig å fange henne. Jeg prøver å snakke til henne med alle mulige toner men hun nekter. Og jeg er selvfølgelig LIVREDD for at hun skal bli påkjørt. Nå kan hun å sitte på komando men det er ikke altid.. Jeg har så lyst å lære henne å høre på alt jeg sier men hun er så vanskelig. Ofte når jeg sitter i stuen å roper på henne kommer hun mot meg så stopper hun noen meter fra meg og bare står å stirrer, av og til kommer hun og av og til bare snur hun og går. Jeg har prøvd å sette henne på plenen uten bånd for å lære henne det men det ender altid opp med at hun bare står å skjelver å går ingen plass. Hva skal jeg gjøre for å få henne til å lyde meg? vær så snill og kom med mange tips!
Gjest Canis lupus Skrevet 27. april 2011 #2 Skrevet 27. april 2011 (endret) Meld deg på kurs! Hunden din kommer ikke fordi den ikke KAN kommandoen. IKKE slipp henne løs, overhode. Det er for det første båndtvang, og for det andre har du ikke kontroll. Du må trene på innkalling, det er ikke noe de kan helt ut av det blå. Smekk på en langline, rop på hunden, kommer den gir du MYE ros, og godbiter/leke. Kommer den ikke første gangen du roper, så "haler" du den inn til deg. Går den siste biten av fri vilje, så roser du. Tren gjerne inne også, ros den når den kommer frivillig, si gjerne kom når du ser at hunden er på vei og ros den masse når den er hos deg. Du må bare trene, trene, og trene. Endret 27. april 2011 av Canis lupus 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2011 #3 Skrevet 27. april 2011 Meld deg på kurs! Hunden din kommer ikke fordi den ikke KAN kommandoen. IKKE slipp henne løs, overhode. Det er for det første båndtvang, og for det andre har du ikke kontroll. Du må trene på innkalling, det er ikke noe de kan helt ut av det blå. Smekk på en langline, rop på hunden, kommer den gir du MYE ros, og godbiter/leke. Kommer den ikke første gangen du roper, så "haler" du den inn til deg. Går den siste biten av fri vilje, så roser du. Tren gjerne inne også, ros den når den kommer frivillig, si gjerne kom når du ser at hunden er på vei og ros den masse når den er hos deg. Du må bare trene, trene, og trene. Tusen takk, går ut og øver med en gang jeg!
Gjest Elyssa Skrevet 28. april 2011 #4 Skrevet 28. april 2011 Enig med den over her! Nå vet jeg ikke hvor du bor da, men mange hundekurs har egne grunnkurs som nesten fungerer som valpekurs for eldre hunder som ikke har vært på kurs før. Og der pleier innkalling å være en del av pakka. Der får du jo også god oppfølging og gode råd Lykke til!
Gjest Enny Skrevet 28. april 2011 #5 Skrevet 28. april 2011 Husk at hunden din kan ikke norsk. Dere må lære dere å snakke samme språk. Meld deg på kurs og les bøker, det er mitt beste tips.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå