Gjest Gjest Skrevet 27. april 2011 #1 Del Skrevet 27. april 2011 Min lille datter har nå endelig begynt å gå. Hun er 15 mnd gammel, og bruker str 21 i Ecco sine sko. Hun har kun det ene paret med sko, og det er slike overgangssko som er beregnet for overgangen mellom vinter og vår. De er i Gore Tex, og høye i ankelen. De er ikke foret, men det er klart de kommer til å bli varme på beina hennes nå fremover. De skoene betalte jeg hele 699 kr for. Jeg betaler gjerne det, hvis det dermed tilsier at datteren min får det beste for beina sine. Da tenker jeg på riktig støtte, lett sko etc etc. Nå er det snart så snuppa mi trenger noen lettere joggesko/spasersko og sandaler for våren og sommeren. Ser at både Skofus og Pony sine sko er mye billigere sko enn Ecco sine. Hvordan er kvaliteten på disse skoene i forhold til Ecco sine? Er de like bra til disse minste barna sine føtter? Jeg tar imot alle synspunkter og erfaringer på dette temaet, for jeg syns det er noe vanskelig å diskutere dette med selgerne i butikkene;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 27. april 2011 #2 Del Skrevet 27. april 2011 Skofus har vi ingen erfaring med, men Pony er vi godt fornøyde med. Tenk på at passformen er forskjellig på ulike sko. Vi selv har mye Ecco, men de er for smale i passformen til vår halvannetåring med høy vrist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia80 Skrevet 27. april 2011 #3 Del Skrevet 27. april 2011 Vi har kjøpt nettopp kjøpt skofus til snuppa vår, og er kjempefornøyd hittil. Jeg syns Ecco sine har altfor glatt såle, særlig som førstegangssko, så for meg virket Skofus mye bedre der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2011 #4 Del Skrevet 27. april 2011 Har erfaring med både ecco og pony.. SYns ecco er litt tyngre og stivere sko, men de skal sikkert være sånn! Da jeg kjøpte i fjor hadde pony noen greie sko i skinn som vi var veldig fornøyde med! Generelt syns jeg skinnsko er greit til små barn, for det former seg fint rundt foten og er godt å gå med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Er Skrevet 27. april 2011 #5 Del Skrevet 27. april 2011 Ecco er ekstremt dyrt å kjøpe på i lengden. Kjenn heller på kvaliteten på skoen. At det ikke er kunstskinn el, at sålen er myk osv. De har endel greie sommersko hos Din Sko Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 27. april 2011 #6 Del Skrevet 27. april 2011 Vi har hatt et par Ponny-sko før, og det var vi veldig fornøyde med. Jeg synes de virker like bra i kvaliteten som dyrere merker, og da kjøper vi selvsagt Ponny. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Er Skrevet 27. april 2011 #7 Del Skrevet 27. april 2011 Ecco er ekstremt dyrt å kjøpe på i lengden. Kjenn heller på kvaliteten på skoen. At det ikke er kunstskinn el, at sålen er myk osv. De har endel greie sommersko hos Din Sko Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2011 #8 Del Skrevet 27. april 2011 Nei, det er ikkje alltid det er så stor forskjell. Det er viktigare, som blir nevnt her, å sjå på kva materiale skoene blir laga av. Det er også viktig å prøve seg fram med passformen på ulike merker. Det er faktisk ikkje alle små eller store føtter som passer i Ecco sko og då er ikkje det det beste alternativet. Min erfaring (etter 5år i skobutikk) er at ein må prøva seg litt fram så finn ein som regel eit eller fleire merker som fungere godt til akkurat den foten. Men både Ponny, viking og superfit har gode barnesko. Men du skal ikkje føle det er ubehagelig å spørre om dette i butikken, eg meiner i vert fall at det er derfor me er der! Og synst det er bra når foreldrene spør og bryr seg om kva barna får på beina sine. Så for å oppsummere litt: kjenn på tyngden, kjenn at dei ikkje er stive eller harde i solen, at det er støtte i hælkappen uten at dei blir for stive o.l MEN, eg må berre få sagt dette, det er forskjell på ein sko frå europris til 49 kr. Du treng ikkje bruke 600-700 kr men det fins ei grense..... Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trådstarter Skrevet 28. april 2011 #9 Del Skrevet 28. april 2011 Takk for alle tilbakemeldingene! Godt å se at dere er likeså fornøyde med de andre merkene som med Ecco sine. Skal ta med meg vesla rundt i de forskjellige butikkene i dag, så får vi se hva resultatet blir:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2011 #10 Del Skrevet 28. april 2011 Takk for alle tilbakemeldingene! Godt å se at dere er likeså fornøyde med de andre merkene som med Ecco sine. Skal ta med meg vesla rundt i de forskjellige butikkene i dag, så får vi se hva resultatet blir:) Ecco sko er ofte smale for norske barns føtter. Så at det er ecco er ikke ensbetydende med at skoene er gode å gå med... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 28. april 2011 #11 Del Skrevet 28. april 2011 Gutten min er 9,5 mnd og har begynt å gå, og han har fått et par Skofus i skinn. Var innom skobutikken og sa jeg ville ha et bare gode, stødige sko, og fikk anbefalt disse. Hun sa at Skofus hadde lang erfaring med sko til barn, og at jeg ikke kunne "be om mer" fra en barnesko. Da ble det Skofus Ikke så ille i pris heller, betalte vel 399,- for de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trådstarter Skrevet 28. april 2011 #12 Del Skrevet 28. april 2011 I dag kjøpte jeg et par sko til vesla før hun skulle i barnehagen. Kjøpte noen fine lilla skinnsko fra Ponny på Euro Sko. jenta mi var ute noen timer i barnehagen, og når jeg skulle hente henne, så jeg et par "utslitte" sko på beina hennes. De to-tre timene hun hadde brukt de, så det heller ut som hun hadde brukt de i sandkassa en måned! Ripete og fæle. Føler meg lite prippen på sånt, men jeg tenkte "pokker heller", og dro til skobutikken og forklarte at jeg syns de var blitt veldig stygge etter bare noen få timer i barnehagen. Svaret var at de ble sånn når de krabbet i sandkassa, men jeg fikk likevel bytte de. Endte opp med noen fra Ecco istedet, så får jeg se om de holder seg noe bedre. Det er jo klart at skoene vil bli stygge etter litt tid, men jeg syns barnesko som er laget for så små som min datter i hvertfall bør tåle 3 timer i barnehagen?! Men selve skoen var det ikke noe å utsette på. Den satt greit på beinet hennes, og hun gikk lett og fint i de. Kan nok godt tenkes at jeg prøver å kjøpe noen sandaler utover vårparten fra Ponny eller et annet merke:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 29. april 2011 #13 Del Skrevet 29. april 2011 I dag kjøpte jeg et par sko til vesla før hun skulle i barnehagen. Kjøpte noen fine lilla skinnsko fra Ponny på Euro Sko. jenta mi var ute noen timer i barnehagen, og når jeg skulle hente henne, så jeg et par "utslitte" sko på beina hennes. De to-tre timene hun hadde brukt de, så det heller ut som hun hadde brukt de i sandkassa en måned! Ripete og fæle. Føler meg lite prippen på sånt, men jeg tenkte "pokker heller", og dro til skobutikken og forklarte at jeg syns de var blitt veldig stygge etter bare noen få timer i barnehagen. Svaret var at de ble sånn når de krabbet i sandkassa, men jeg fikk likevel bytte de. Endte opp med noen fra Ecco istedet, så får jeg se om de holder seg noe bedre. Det er jo klart at skoene vil bli stygge etter litt tid, men jeg syns barnesko som er laget for så små som min datter i hvertfall bør tåle 3 timer i barnehagen?! Men selve skoen var det ikke noe å utsette på. Den satt greit på beinet hennes, og hun gikk lett og fint i de. Kan nok godt tenkes at jeg prøver å kjøpe noen sandaler utover vårparten fra Ponny eller et annet merke:) Jenta di krabber antakelig mer enn hun går når hun er ute, og spesielt i sandkassa, og vil nok derfor slite skoen mye på tåkappen en stund til. Tviler på at ecco-skoene holder seg noe finere, men det blir spennende å få tilbakemelding Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 29. april 2011 #14 Del Skrevet 29. april 2011 Sånn apropos til denne tråden, så kjøpte jeg et par sko fra Eurosko (merket SweetAngel) i går. Vel hjemme, fant jeg ut at skoene var for smale til datteren min! Det hang et slikt målekort på skoene, og skoene var altså for smale. Da fikk jeg tegnet av føttene til datteren min på et ark, og tok arket med i butikken. Det var genialt, fikk nøyaktig lengde og bredde på føttene, uten at hun trengte å være med og rive ned hele butikken mens jeg kjøpte sko Valget falt på et par Viking Goretex-sko som var perfekte i bredden. Bare et tips å huske på dette med bredden, ikke bare lengden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 29. april 2011 #15 Del Skrevet 29. april 2011 Gå til en butikk med kompetente ansatte, og be om hjelp til å finne riktig sko. De vet at et barn på 15 mnd ikke skal ha joggesko f.eks. De ser på foten til barnet, og anbefaler merke ut ifra det. Min sønn har smal fot, derfor anbefaler de alltid Ecco. Det har skjedd i flere butikker. Jeg er selv stor fan av Ecco, så har kjøpt det stort sett hittil. Jeg kunne også kjøpt Viking eller superfit, men er litt skeptisk til noen av merkene de har i butikkene. Skoene virker så "løse", og så små barn trenger en fast hælkappe. Og ingen oppbygning i sålen visstnok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trådstarter Skrevet 3. mai 2011 #16 Del Skrevet 3. mai 2011 Nå har vesla brukt de nye ecco skoene sine i barnehagen et par dager, i tillegg til at hun var mye ute i helga, og de kan ikke sammenlignes med de første skinnskoene jeg kjøpte. Det er en annen skinntype over tærne (vanskelig å forklare), som nok gjør at de holder seg mye bedre. Absolutt noe å tenke på at foten kan være bredere enn skoen også ja, Harlekin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2011 #17 Del Skrevet 3. mai 2011 Jeg synes dette med sko til barn er veldig vanskelig, nettopp fordi det er så mye å tenke på og at det er lite tilbakemeldinger å få fra barnet selv. Vi prøver alltid skoen ved å ta sålen ut og prøve og lå barnet stå med hele tyngden på denne. Da har vi tatt ca. 10-12mm å gå på i lengden og sett etter at foten ikke "tyter" utenfor bredden på sålen. Barnet vårt har smal fot (som meg) og vi har fått anbefalt Ecco de fleste steder, men også noen modeller fra Viking og Superfit. Vi har derfor en herlig blanding i skoutvalget her hjemme og i barnehagen. Lurer på om det er en ide å la barnet bytte/sirkulere blant flere par sko, altså å ikke bruke samme flere dager etter hverandre. Etter det jeg har hørt har både skoene og føttene godt av å variere og få litt "pause". Vi har 3 par i barnehagen, et par med gore tex og 2 "vanlige". Ser at de bruker litt forskjellige fra dag til dag (kommer selvfølgelig også an på været) og tenker at det sikkert er bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå