Gjest Consensio Skrevet 27. april 2011 #2 Skrevet 27. april 2011 Seriøst? Du sitter på PC`en så lenge du vil. Men kanskje noen vet om en statistikk/undersøkelse om hva som er gjennomsnittet.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2011 #3 Skrevet 27. april 2011 Du kan sitte 1 time, 38 minutter og 22 sekunder. I uka. 5
AnonymBruker Skrevet 27. april 2011 #4 Skrevet 27. april 2011 jeg vil tro det normale er at det varierer. jeg kan sitte alt fra 0 timer til hele dagen foran PCen, men så jobber jeg med PC da.
usynlig Skrevet 27. april 2011 #5 Skrevet 27. april 2011 Du kan sitte 1 time, 38 minutter og 22 sekunder. I uka. seriøst? jeg bruker pcen min hele skoledagen, utenom i friminuttene og minst en til to timer når jeg kommer hjem. _hver_ dag.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2011 #6 Skrevet 27. april 2011 seriøst? jeg bruker pcen min hele skoledagen, utenom i friminuttene og minst en til to timer når jeg kommer hjem. _hver_ dag. ...og likevel har du ikke lært deg å oppfatte sarkasme på internett. 10
usynlig Skrevet 27. april 2011 #7 Skrevet 27. april 2011 ...og likevel har du ikke lært deg å oppfatte sarkasme på internett. åja, haha, my bad 1
Kjetil S. Skrevet 27. april 2011 #8 Skrevet 27. april 2011 I tiden i mellom det å jobbe og å sove, vel...???? 1
sweetharth <3 Skrevet 27. april 2011 #9 Skrevet 27. april 2011 jeg pleier å sitte til jeg ikke finner noe å gjøre på pcen
Gjest fireflies Skrevet 27. april 2011 #10 Skrevet 27. april 2011 Hva som er normalt varierer jo fra person til person, men man burde vel kanskje ikke sitte mer enn 2 - 3 timer per dag (hvis det ikke er snakk om i jobb/skole sammenheng).
AnonymBruker Skrevet 27. april 2011 #11 Skrevet 27. april 2011 Hva som er normalt varierer jo fra person til person, men man burde vel kanskje ikke sitte mer enn 2 - 3 timer per dag (hvis det ikke er snakk om i jobb/skole sammenheng). Hvorfor ikke?
Gjest fireflies Skrevet 27. april 2011 #12 Skrevet 27. april 2011 (endret) Hvorfor ikke? Det er jo ikke spessielt sunt å skulle sitte helt i ro foran en dataskjerm seks-syv timer daglig, selv om det har blitt høyst normalt for veldig mange å gjøre det. Endret 27. april 2011 av fireflies
antibac Skrevet 27. april 2011 #13 Skrevet 27. april 2011 Jeg kan sitte alt fra én time til 15-16 timer hver dag, men sitter nok i gjennomsnitt 5-7 timer på data hver dag, avhengig om jeg jobber eller ikke. Sitter jeg så lenge som 16 timer er det som regel på en søndag Da orker jeg ikke gjøre så mye.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2011 #14 Skrevet 29. april 2011 Finnes ikke noe som er normal eller unormalt på dette. Selv tilbringer jeg for 7-8 timer på ukedagene, og 3-4 i helgene. PC er mitt viktigste arbeidsverktøy på jobb, så der alene går det fort 5-6 timer på ukedagene, og så litt hjemme
Ivy Skrevet 5. mai 2011 #15 Skrevet 5. mai 2011 Du sitter akkurat hvor lenge du vil. Det er dog anbefalt at du i det minste beveger litt på deg opptil flere ganger i timen. Jeg jobber med data så det blir minimum 7,5 timer på jobb fremfor skjermen. Hjemme blir det fort endel timer på andre prosjekt jeg driver med så hele dager med lite trim er ikke uvanlig hos meg.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2011 #16 Skrevet 5. mai 2011 Jeg bruker mange timer fremfor pc hver dag. Jeg studerer, og bruker den til skolearbeid, research, osv. I tillegg blir det mye "fritid" på pcen. Jeg synes det er litt vanskelig/tiltak å skulle finne på noe hele tiden, så derfor blir jeg sittende en del fremfor skjermen. Ganske triste saker egentlig :gjeiper:
TN-># Skrevet 6. mai 2011 #17 Skrevet 6. mai 2011 Sitter minst 7,5 time per dag pga jobb, har blitt en del å gjøre i hjemmet for tiden så har blitt veldig lite sitting på datamaskinen. Så vil tro jeg kanskje ligger på rundt 8 timer i snitt per dag for tiden. Tidligere kunne jeg sitte nærmere 12-13 timer snitt per dag. Problemet er ofte ikke det at man sitter på datamaskinen lenge i løpet av dag, men ofte det at man enten sitter for lenge om gangen, unngår pauser, bytter ikke sittestilling og får generelt lite bevegelse i kroppen. For å unngå å bli veldig sliten bør man heller ikke sitte mye foran datamaskinen etter "solnedgang"/like før man legger seg. Sistnevnte har med søvnrytme og kroppens fysiske reaksjon på lyskilder fra spesielt data og tv skjermer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå