Gå til innhold

Favorittdrink

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg drikker for det meste øl og vin, men etter utallige turer innom taxfree begynner barskapet å bli foruroligende fullt..

Jeg trenger tips på noe annet enn vodka og sprite! :oops:

Hva er din favorittdrink, og hvordan lager du den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For tiden synes jeg Black Russian er veldig god....

Den består av Kalhua og vodka...50/50, rør rundt og server...i whiskey-glass og gjerne med isbiter...

Ellers er jeg blandt de som drikker Baileys og Jägermeister :oops: ....blandes/severes på samme måte som over....

Som variasjon til Sprite/7-up kan man jo benytte annen brus...synes rød fanta er godt og blande i...

Eller vodka og Shweppes(?)Russian (litt rosa-aktig brus) med en skive sitorn eller lime er jo godt....

Vel....jeg drikker sikkert mye annet rart også....skal se om jeg kommer på noen flere gode tips etterhver, jeg....

Skrevet

Cosmopolitan!

Vodka, Cointreau, lime og tranebærjuice.

Margarita:

Tequila, Cointreau (evt Triple Sec), Margaritamix/sweet&sour+lime.

Skrevet

Amarulla, bailyse og nå vet jeg om doodlys (tror jeg det het) :kul:

...og ikke glem å kjøp god rødvin. Faustino er en slager...... :briller:

Skrevet

Margherita!!! Kjempegod cocktail. Du bruker 2 deler tequilla, 1 del Cointreau og 1 del ferskpresset limesaft. Bare rør det sammen. Smør litt limesaft på kanten av glasset og dypp det i havsalt først! Mmmmmm.....

Skrevet

Kom nettopp på at jeg ble påspandert White Russian her en dag, det er jo kjempegodt.. Må nok gå til innkjøp an en flaske Khalua..

Men, er det noe som heter Black Russian, og hva er i det?

AH.. kjøpte en veldig god 3-litring med rødvin her en dag.. (som snart er tom.. *kremt* 8) ) Marquès de Chivè Crianza fra Spania. Anbefales!

Skrevet
Kom nettopp på at jeg ble påspandert White Russian her en dag, det er jo kjempegodt.. Må nok gå til innkjøp an en flaske Khalua..  

Men, er det noe som heter Black Russian, og hva er i det?

Black Russian skrev jeg om litt ovenfor i tråden....kom forresten på at det er noen som bruker 2/3 vodka og 1/3 Kahlua også...

White Russian er nesten lik... 3/10 Kahlúa, 5/10 vodka, 2/10 kremfløte

Serveres i et whisky glass med is i bunnen, så alkohol og til sist helles kremfløten forsiktig på toppen.

Skrevet
Cosmopolitan!

Vodka, Cointreau, lime og tranebærjuice.

Meg også.

(men liker ikke Margarita, takler ikke Tequila smaken)

Skrevet

Strawberry Daquiri er det beste som fins!

Jordbær, is, rom, sitron og vodka - mooooose - og suuuuge... :ler:

Skrevet

Black Russian skrev jeg om litt ovenfor i tråden

uff.. jeg begynner å bli uoppmerksom eller rett og slett glemsk..

Men nå blir det party snart.. :)

Skrevet

Caipiriña med Captain Morgan's Spiced Gold Rum.

En halv lime i biter i ett 'whiskey-glass'. En-to teskjeer dermera sukker i glasset. Støtt og bland dette til det meste av sukkeret er oppløst. Fyll opp med isbiter. Hell over 2 eller 4 cl rom. Rør rundt.

NAM! :D

Skrevet

Elsker Cosmopolitan og Strawberry Margherita !

Til "vanlige" anledninger liker jeg best rødvin.

Til kveldskos er det cognac som gjelder - alternativt whisky.

Skrevet

Gimlet er en klassisk, deilig og superenkel drink.

Like mengder gin og Rose's lime, MASSE is. Ferdig! :P

Skrevet

En aldeles så liten avsporing her (men regner med at ingen merker det etter alle disse drinkene :Hehe: )

Har anskaffet meg en drik-miksebok. Ser at Tranebærjuice går igjen i mange drinker, men HVOR får man tak i det??

Skrevet
En aldeles så liten avsporing her (men regner med at ingen merker det etter alle disse drinkene :Hehe: )

Har anskaffet meg en drik-miksebok. Ser at Tranebærjuice går igjen i mange drinker, men HVOR får man tak i det??

Store dagligvarebutikker (Ultra, Mega etc.) har det gjerne på juicekartong sammen med juicen. Vanligste merke heter Ocean Spray. Ellers har en del spesialbutikker for drinkmix det, og jeg har funnet det i helsekostbutikker. Lykke til med jakten.

Skrevet

Store dagligvarebutikker (Ultra, Mega etc.) har det gjerne på juicekartong sammen med juicen. Vanligste merke heter Ocean Spray. Ellers har en del spesialbutikker for drinkmix det, og jeg har funnet det i helsekostbutikker. Lykke til med jakten.

Thank you :stortsmil:

Sikkert bare meg som ikke er så flink til å speide! Skal poppe innom å sjekke i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...