Gå til innhold

Betalingsfrist for fast regning?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Utleieren vår sendte husleiefaktura med veldig kort varsel denne måneden, efakturaen kom i dag og forfall er 1.mai. Nå er jo dette en regning jeg vet kommer hver måned, så det er selvsagt ikke noe problem sånn sett, men vi får heller ikke lagt inn betaling før fakturaen kommer pga nygenerert kidnummer (det er en profesjonell, men litt slurvete utleier med hundrevis av boenheter). Jeg lurer på om det egentlig er noen regel for det med betalingsfrist når det gjelder faste utgifter som dette? Når vi får eller sender fakturaer ellers pleier vel fristen å være minst en uke?

For å unngå debatt kan jeg jo legge til at dette ikke har skapt noen problemer for oss og at jeg ikke ser på det som en stor sak, men jeg synes også det er litt sløvt av utleier å ikke være ute i god tid. De har i tillegg gjort noen andre tabber, som å ikke varsle før innlåsning i leilighetene, slik at man bokstavelig talt blir tatt på senga av håndverkere m.m, så jeg synes på en måte de "glemmer" at det faktisk bor noen i boligene de leier ut...

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det re en fast utgift så vet jo de fleste at den kommer. Hvis den er sen en gang så er nok det tilgivelig, da det er spesielle årsaker til dette. Er den sen hver gang eller ofte så ville jeg nevnt dette for utleier at det er greit å få den litt tidligere, slik at man rekker å godkjenne fakturaen i nettbanken før den forfaller. Man kan jo tross alt være bortreist el. og ikke ha tilgang til nettbank

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...