Gjest HanneB ikke innlogget Skrevet 5. november 2003 #1 Skrevet 5. november 2003 Jeg var i 40 årslag for noen uker siden og da var det en som hadde bakt Sara Bernhard i springform - kjempegodt!!! Er det noen som har en oppskrift på dette? Min tilkommende har bursdag den 22. og jeg tenkte at det var en fin kake til "voksenfesten"
Madammen Skrevet 11. november 2003 #2 Skrevet 11. november 2003 Denne har jeg klippet ut av et ukeblad, har ikke prøv å bake den, men... Bunn: 200 g malte mandler, 2,5 dl melis 3 eggehvitter. Mal mandlene, bland i siktet melis. Dtte blandes i stivpiskede eggehvitter. Helles i rund, smurt form og stekes ved 175-200 gr i ca 30-40 min. Krem: 1 dl farin, 1 dl vann 3 eggeplommer, 150 g smør 2 ss kakao. Kok vann og farin til en tykk lake som "tråder" seg. Pisk eggeplommene og hell den varme laken i bollen i en tynn stråle. Pisk hele tiden. Avkjøl blandingen og pisk det myke smøret inn, en liten klatt om gangen. Ha i kakao. Smør kremen på kaken og avkjøl, gjerne i fryseren. Glasur: 100 g kokesjokolade og 1 ss olje. Sjokoladen smeltes sammen med oljen i vannbad, avkjøles noe før den has på kaken. Kakebunnen og kremen kan godt stå i fryseren litt før glasuren has på. Lykke til!
Summerprincess Skrevet 11. november 2003 #3 Skrevet 11. november 2003 Det er det beste jeg vet. Før solgte de det ferdig i kjøledisken, men ikke nå lenger. Lurer på hvorfor de har sluttet å selge det på butikken
Gjest Anonymous Skrevet 12. november 2003 #4 Skrevet 12. november 2003 Takk, Madammen! Skal prøve denne - virker lett i grunnen!
Pusekatt Skrevet 12. november 2003 #5 Skrevet 12. november 2003 Det er det beste jeg vet. Før solgte de det ferdig i kjøledisken, men ikke nå lenger. Lurer på hvorfor de har sluttet å selge det på butikken Har du forsøkt i større mutikker, a la ICA, Centra og Ultra (Maxi)? Der er utvalget ofte større, også på varer som man pleide å finne på nærmeste Rema før.
Trude29 Skrevet 12. november 2003 #6 Skrevet 12. november 2003 Baker bestandig Sara Bernard til jul. De er kjempegode.Men har prøvd litt ulike fyll - typer. I fjor prøvde jeg en hvor man smelter kokesjokolade i kremfløte, avkjøler og pisker den til krem. Synes det ble kjempegodt og det var veldig enkelt. Er ikke så glad i smørkremer selv. Ellers er det lurt å fryse ned bunnene med krem før man dypper dem i smeltet sjokolade. Men det sto det visst i oppskriften ja... Men en god ting kan ikke sies for ofte ! Lykke til !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå