Gå til innhold

Sarha Bernhard

Anbefalte innlegg

Gjest HanneB ikke innlogget
Skrevet

Jeg var i 40 årslag for noen uker siden og da var det en som hadde bakt Sara Bernhard i springform - kjempegodt!!!

Er det noen som har en oppskrift på dette?

Min tilkommende har bursdag den 22. og jeg tenkte at det var en fin kake til "voksenfesten"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne har jeg klippet ut av et ukeblad, har ikke prøv å bake den, men...

Bunn: 200 g malte mandler, 2,5 dl melis 3 eggehvitter.

Mal mandlene, bland i siktet melis. Dtte blandes i stivpiskede eggehvitter. Helles i rund, smurt form og stekes ved 175-200 gr i ca 30-40 min.

Krem: 1 dl farin, 1 dl vann 3 eggeplommer, 150 g smør 2 ss kakao.

Kok vann og farin til en tykk lake som "tråder" seg. Pisk eggeplommene og hell den varme laken i bollen i en tynn stråle. Pisk hele tiden. Avkjøl blandingen og pisk det myke smøret inn, en liten klatt om gangen. Ha i kakao. Smør kremen på kaken og avkjøl, gjerne i fryseren.

Glasur: 100 g kokesjokolade og 1 ss olje.

Sjokoladen smeltes sammen med oljen i vannbad, avkjøles noe før den has på kaken. Kakebunnen og kremen kan godt stå i fryseren litt før glasuren has på. Lykke til!

Skrevet

Det er det beste jeg vet. Før solgte de det ferdig i kjøledisken, men ikke nå lenger. Lurer på hvorfor de har sluttet å selge det på butikken :(

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk, Madammen!

Skal prøve denne - virker lett i grunnen!

Skrevet
Det  er det beste jeg vet. Før solgte de det ferdig i kjøledisken, men ikke nå lenger. Lurer på hvorfor  de har sluttet å selge det på butikken :(

Har du forsøkt i større mutikker, a la ICA, Centra og Ultra (Maxi)? Der er utvalget ofte større, også på varer som man pleide å finne på nærmeste Rema før.

Skrevet

Baker bestandig Sara Bernard til jul. De er kjempegode.Men har prøvd litt ulike fyll - typer. I fjor prøvde jeg en hvor man smelter kokesjokolade i kremfløte, avkjøler og pisker den til krem. Synes det ble kjempegodt og det var veldig enkelt. Er ikke så glad i smørkremer selv. Ellers er det lurt å fryse ned bunnene med krem før man dypper dem i smeltet sjokolade. Men det sto det visst i oppskriften ja... Men en god ting kan ikke sies for ofte !

Lykke til !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...