AnonymBruker Skrevet 27. april 2011 #1 Skrevet 27. april 2011 Jeg er fulltidsstudent, og har nettopp født et barn. Jeg har søkt om permisjon fra utdanningen min, og skal sende inn søknad om fødselsstipend til lånekassen. Men det ingen kan svare meg på er hva jeg skal gjøre med de to eksamenene som jeg egentlig skulle hatt nå i mai? (det er ikke aktuelt å ta de...) Skal jeg trekke meg? Skal jeg bare la være å gå? Skal jeg levere lege-erklæring på at jeg nettopp har født og ikke er istand til å ta eksamenen? Er det noen her inne som kan svare meg på dette mon tro?
Oriental Skrevet 27. april 2011 #2 Skrevet 27. april 2011 Hvis jeg var deg, ville jeg heller trukket meg enn å la være å møte opp. Det siste regnes nemlig som et av tre forsøk (og stryk!), men dersom man trekker seg regnes det ikke som et forsøk En lege - erklæring kan gi deg tillatelse til å ta eksamen litt etter sommer, om jeg har rett. Men jeg vet ikke noe om behandlingstiden på en slik legeattest. Kanskje trekke deg og melde deg opp til eksamen i fagene ved juletider, dersom det er lettere? Og gratulerer med barn :D
AnonymBruker Skrevet 27. april 2011 #3 Skrevet 27. april 2011 Takk for svar! Men vil det at jeg trekker meg fra eksamenene kunne gå ut over fødselsstipendet jeg skal få fra lånekassen?
Nalla Skrevet 27. april 2011 #4 Skrevet 27. april 2011 Takk for svar! Men vil det at jeg trekker meg fra eksamenene kunne gå ut over fødselsstipendet jeg skal få fra lånekassen? Du bør ta kontakt med eksamenskontoret på skolen din, men hvis jeg tenker rett så regner jeg med at permisjon betyr at eksamenene utsettes av seg selv, men sjekk opp dette!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå