Gjest solveig92 Skrevet 27. april 2011 #1 Skrevet 27. april 2011 Jeg er straks ferdig med videregående, så problemet er da hva jeg vil gjøre neste år. For en stund siden, så fikk jeg brev om sesjon - noe jeg dro på, men jeg slo senere fra meg ideen om militæret, for jeg føler ikke at det er noe for meg. Den (teite) prøven gikk dårlig og så jeg tenkte dermed at militæret var uaktuelt for meg. Jeg søkte så på universitetet her i byen, for jeg tenkte å hoppe rett på videre studier etter vgs. Men igår fikk jeg brev om innkallelse fra militæret!! Foreløpig, så frister militæret veldig - ettersom at jeg får et "tenkeår" og litt fri fra studiene. Så jeg lurer på om dersom jeg kommer inn på studier her i byen (førstevalget mitt), men likevel velger å ta et år i militæret, har jeg da rett på den skoleplassen til neste år igjen? Er jeg sikret den plassen?
Gjesten Skrevet 27. april 2011 #2 Skrevet 27. april 2011 Så vidt jeg vet så kan du reservere den skoleplassen hvis du går inn i militæret, ja.
Rosalie Skrevet 27. april 2011 #4 Skrevet 27. april 2011 Reservering av studieplass til 2012 Du kan søkje om å få reservert ein tildelt studieplass til året etter ved innkalling til militær-/sivilteneste, graviditet eller andre vektige grunnar. Søknaden må dokumenterast med tenesteinnkalling, legeattest e.a. og sendast innan 3 veker etter at du fikk tilbodet. Søknaden skal sendast til lærestaden der du fekk tildelt studieplassen, ikkje til Samordna opptak. Du må svare JA til Samordna opptak uavhengig av søknaden om reservert studieplass. Har du fått studieplassen via Restetorget, kan du ikkje reservere den. http://www.samordnaopptak.no/info/soeking_opptak/viktig-naar-du-soeker/reservert-plass-til-2012/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå