Gå til innhold

Reise, Bergen- Flekkefjord

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg lurer på hvordan lettest(og kortest) mulig å reise til Flekkefjord fra Bergen med offentlig transport. Jeg skal dra dit med en valp, og vil derfor prøve å unngå å ta buss hele veien..

Trenger virkelig hjelp! :)

Endret av Dobbeltseng
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Flaggruten (Flaggrutens nettsider) fra Bergen til Stavanger, så tog til Sira. Fra Sira går det buss til Flekkefjord sentrum. Jeg er ikke sikker på om den går til alle togene, men det er bare å gi beskjed til konduktøren.

Båten tar ca fire timer, og det er en veldig fin tur. I Stavanger må du komme deg fra kaia og til stasjonen. Det er ikke noe problem å gå opp, så vidt jeg husker tar det 15 minutter, men det kommer litt an på hvor mye du har å bære på. Jeg pleier å gå, men det har hendt jeg har tatt taxi hvis det er kort tid til toget/bussen går.

Det går fint an å ta buss hele veien fra Bergen til Flekkefjord, men det er ganske langdrygt og kjedelig. Spesielt hvis du har med deg hund. Det er mye mer rom for å bevege seg på både båt og tog.

Selv skal jeg ta denne ruta andre veien i sommer.

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Ang. buss, så er det heller ikke sikkert ekspressbussene tillater hund på bussen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...