Linnea Adriana Skrevet 27. april 2011 #1 Skrevet 27. april 2011 Hei, jeg skal kjøpe kamera i gave på Elkjøp. På Elkjøps hjemmeside står det at det er full returrett innen 30 dager. Jeg spurte ei som jobbet på Elkjøp før jeg skulle kjøpe kamera og selgeren sa at en ikke kunne bytte akkurat de to kameraene jeg lurte på og kjøpe fordi de var nedsatt et 700 kroner. Jeg valgte og ikke kjøpe for det er viktig for meg at det kan byttes siden det er gave. Men er det slik? Jeg syntes det hørtes rart ut. Selgeren sa jeg kunne bytte det om jeg betalte full pris. Istedenfor tilbuds pris men jeg syntes det hørtes rart ut. Det ene kameraet kostet og ca 2000 og så måtte en betale ca 2700 når det ikke var på tilbud så ganske mye mer med andre ord. Takker for svar:)
Brukernavn Skrevet 27. april 2011 #2 Skrevet 27. april 2011 Trodde ikke det var noen begrensning på at det ikke kunne være kjøpt på salg.. Gå inn på elkjøps nettsider og se hva det står om angreretten der
Linnea Adriana Skrevet 27. april 2011 Forfatter #3 Skrevet 27. april 2011 (endret) Trodde ikke det var noen begrensning på at det ikke kunne være kjøpt på salg.. Gå inn på elkjøps nettsider og se hva det står om angreretten der Er ikke sikker på om denne angrerett bare gjelder fra nettbutikk?..: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/CC_ViewPagelet-Start?PageletUUID=tk8KeQuvIEgAAAEoFmBusa.V Jeg skal kjøpe fra den lokale butikken.. Endret 27. april 2011 av Linnea Adriana
Gjest Thefainter Skrevet 27. april 2011 #4 Skrevet 27. april 2011 Elkjøp har rævva kundeservice og man må krangle seg i hjel for å få det man har rett på. Det eneste som er bra med elkjøp er 10-packen med snickers (den er fersk)...
Linnea Adriana Skrevet 27. april 2011 Forfatter #5 Skrevet 27. april 2011 Elkjøp har rævva kundeservice og man må krangle seg i hjel for å få det man har rett på. Det eneste som er bra med elkjøp er 10-packen med snickers (den er fersk)... Vet du annen butikk (ikke nettbutikk) som har bytterett etter en har åpnet varen?
Gjest Thefainter Skrevet 27. april 2011 #6 Skrevet 27. april 2011 Vet du annen butikk (ikke nettbutikk) som har bytterett etter en har åpnet varen? Nei, og det er nettopp derfor jeg kjøper fra nettbutikker. Det er mye lettere å få byttet varer/få tilbake penger dersom varen ikke er som man forventet. Netshop og komplett er guder på det området
Linnea Adriana Skrevet 27. april 2011 Forfatter #7 Skrevet 27. april 2011 Nei, og det er nettopp derfor jeg kjøper fra nettbutikker. Det er mye lettere å få byttet varer/få tilbake penger dersom varen ikke er som man forventet. Netshop og komplett er guder på det området Men da må du betale for og sende varen i retur da eller?
Gjest Thefainter Skrevet 27. april 2011 #8 Skrevet 27. april 2011 Jeg åpner pakken pent, og teipet den igjen. De få gangene jeg har måttet betale for retur så har jeg fått det igjen. Med netshop så drar jwg bare til hentebua på grorud Men hvorfor kjøpe ting du ikke vil ha? Gjør litt research først :gjeiper:
Linnea Adriana Skrevet 27. april 2011 Forfatter #9 Skrevet 27. april 2011 Angrerett gjelder bare på nettbutikken tror jeg. Jeg er usikker på om 30 dagers byterett gjelder alle varer butikker som ikke er nettbutikker og? Her står det om 30 dagers bytterett: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/CC_ViewPagelet-Start?PageletUUID=0hwKeQuvDV4AAAEo4ltusa.W Det er egentlig et videokamera jeg skal kjøpe og jeg har ikke peiling på videokameraer. Lydkvaliteten må vist være god nok, men det er vanskelig og vite hva som er god nok lydkvalitet, beskriv en bra lydkvalitet liksom. Det må være såpass bytterett at svigerfar kan skru det på og teste selv. Svigerfar liker ikke nettbutikker. Det skal ikke være enkelt nei.
Linnea Adriana Skrevet 27. april 2011 Forfatter #10 Skrevet 27. april 2011 Jeg åpner pakken pent, og teipet den igjen. De få gangene jeg har måttet betale for retur så har jeg fått det igjen. Med netshop så drar jwg bare til hentebua på grorud Men hvorfor kjøpe ting du ikke vil ha? Gjør litt research først :gjeiper: Nei for han må kunne bytte det selv, ikke har han internett og ikke vil han ha internett . Enig i det du skriver bortsett fra at det er "bursdagsbarnet" som bestemmer, vertfall på bursdagen sin.
Sessipn Skrevet 27. april 2011 #11 Skrevet 27. april 2011 Hva med og heller kjøpe et gavekort, så kan han velge det han vil selv?
Elensire Skrevet 27. april 2011 #12 Skrevet 27. april 2011 Angrerett gjelder kun ved kjøp via internett! Butikkene deres har et tilbud hvor du kan få byttet varene innen slik og slik tid. At de har lagt et par andre føringer for hvilke produkter som kan byttes, les salgsvarer, er heller ikke så rart egentlig. Det er så alt for mange som forsøker seg på å tjene på butikkene når det er salg. det vil si at de kjøper varen på salg, for deretter å levere den inn igjen, uten kvittering, for å forsøke å få full pris tilbake. Jeg ville kanskje ha ringt kundetelefonen til elkjøp for å undersøke hvilke vilkår som gjelder. å se på nettsiden tror jeg nok fort blir litt dumt siden den mest sannsynlig retter seg mest mot nettkjøp. håper du finner ut av det TS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå