*vilikke* Skrevet 27. april 2011 #1 Del Skrevet 27. april 2011 Jeg tenker på å kjøpe meg bil, en liten en, og jeg har lenge vært forelsket i Fiat 500. Jeg har spesielt tenkt på den som heter TwinAir, men er åpen for alle. Jeg vil gjerne ha noen tips og råd om disse bilene, deres erfaringer og hvor mye det har å si at det er så lite bagasjeplass. Også om de i det hele tatt er brukbare i 100 km/t? Evt om det er noen andre biler dere kan anbefale i samme prisklasse. Har i utgangspunktet tenkt å kjøpe nybil. Ved anbefaling av andre biler er det fint om dere kan ta med pris o.l. og kanskje en link? Jeg takker og bukker for all hjelp jeg kan få :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bananbåt Skrevet 3. mai 2011 #2 Del Skrevet 3. mai 2011 Jeg kikket også på denne bilen når jeg skulle kjøpe bil sist, var og prøvekjørte en hos forhandler og, syns jo den var ufattelig søt. Grunnen til at jeg ikke kjøpte denne, var rett og slett fordi den var for liten! Typen min skallet i taket i den, og han er ikke 190 høy engang. Er kun førersetet som kan justeres i høyden.. Og den bilen jeg prøvde var med halvautomat kassa, noe som var bare helt døll, så det skulle jeg ihvertfall ikke hatt. Ellers var det en artig bil og kjøre! Går fint å kjøre i 100 med de, hehe. Jeg endte opp med en audi a3, som jeg er knallfornøyd med, kjøpte ikke heeelt ny da, for de er jo litt dyrere. Idag ville jeg vel også tatt med en audi a1 i vurderinga, den er jo en søt småbil den og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bananbåt Skrevet 3. mai 2011 #3 Del Skrevet 3. mai 2011 Eksempel audi a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sequin Skrevet 3. mai 2011 #4 Del Skrevet 3. mai 2011 Jeg elsker bilen min <3 Fiat 500! nå har jeg ikke kjørt så mange andre biler da. Det finnes ikke bagasjeplass, men jeg hadde ikke hatt problemer med å ta med klær for en weekendtur i den da Og ja, de er brukbare i 100kt/t, de er faktisk ganske gode å kjøre, men så sammenligner jeg med en renault megane fra 2005. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aluminium Skrevet 4. mai 2011 #5 Del Skrevet 4. mai 2011 TwinAir motoren er litt interessant. Det er en helt nyutviklet 2-sylindret sak med ca 80 hk, 145 nm og snaue 90g CO2. Utrolig imponerende, og ifølge dem som har kjørt den er den visst ganske festlig... Fiat i seg selv er blitt veldig bra i det siste, og Panda gjorde det veldig skarpt i ADACs siste statistikk. Til orientering så er 500 basert på Panda, på samme måte som Octavia er basert på Golf... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kersen Skrevet 11. mai 2011 #6 Del Skrevet 11. mai 2011 Jeg vil også har Fiat 500 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2011 #7 Del Skrevet 31. juli 2011 Den er så søt! Men den har vel ikke kommet til Norge enda? Dere som har Fiat, er dere fornøyde? Jeg har planer om en vanlig Fiat 500. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marregutt Skrevet 1. september 2011 #8 Del Skrevet 1. september 2011 Jeg tenker på å kjøpe meg bil, en liten en, og jeg har lenge vært forelsket i Fiat 500. Jeg har spesielt tenkt på den som heter TwinAir, men er åpen for alle. Jeg vil gjerne ha noen tips og råd om disse bilene, deres erfaringer og hvor mye det har å si at det er så lite bagasjeplass. Også om de i det hele tatt er brukbare i 100 km/t? Evt om det er noen andre biler dere kan anbefale i samme prisklasse. Har i utgangspunktet tenkt å kjøpe nybil. Ved anbefaling av andre biler er det fint om dere kan ta med pris o.l. og kanskje en link? Jeg takker og bukker for all hjelp jeg kan få :-) Jeg leide en Fiat 500 en gang, og det er en knall bil. Artig å kjøre og vekker oppsikt. Det eneste jeg har å trekke på den, er når man skifter gir så føles det som om girstangen bare rører rundt i en suppe. Men det er sikkert noe man venner seg til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2011 #9 Del Skrevet 3. september 2011 Jeg har den vanlige Fiat 500, og er veldig fornøyd! Men man må huske på at det er en bybil, først og fremst. Den er fin å kjøre i byen og på motorveien med, men på landeveien er den ikke av de sprekeste. Må dra den ganske hardt i veldig bratte oppoverbakker, og da er den jo ikke like miljøvennlig lenger. Utrolig fin utseendemessig. Hvis det er noe jeg skulle endret på, må det være at jeg ville bestilt med soltak som kunne åpnes, et bedre musikkanlegg med DAB og 1.4 l motor. Forøvrig er kjæresten min 1.95 høy, og han skaller ikke i taket, bare hvis han sitter i baksetet. Har hatt en som er 2 meter høy med meg også, og han skallet bare når solskjermen i taket var for. Jeg elsker Fiaten min, den er verdens søteste bil <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maeras Skrevet 4. september 2011 #10 Del Skrevet 4. september 2011 Jeg har den vanlige Fiat 500, og er veldig fornøyd! Men man må huske på at det er en bybil, først og fremst. Den er fin å kjøre i byen og på motorveien med, men på landeveien er den ikke av de sprekeste. Må dra den ganske hardt i veldig bratte oppoverbakker, og da er den jo ikke like miljøvennlig lenger. Utrolig fin utseendemessig. Hvis det er noe jeg skulle endret på, må det være at jeg ville bestilt med soltak som kunne åpnes, et bedre musikkanlegg med DAB og 1.4 l motor. Forøvrig er kjæresten min 1.95 høy, og han skaller ikke i taket, bare hvis han sitter i baksetet. Har hatt en som er 2 meter høy med meg også, og han skallet bare når solskjermen i taket var for. Jeg elsker Fiaten min, den er verdens søteste bil <3 Hallo, jeg og sikler på en Fiat 500, ser på www.fiat.com at den nå kommer i Gucci modell!! Artig men vet ikke om jeg liker de grønne og røde stripene utenpå! Har også sett på to år gamle Audi A3 for å få litt større plass men får helt dilla når jeg ser på Fiat 500! Har flere som sier jeg må være fornuftig å kjøpe en Skoda Fabia, sikkert fornuftig men designet får meg til å grøsse. Noen som vet hva forskjellen i kupestørrelse på en Skoda Fabia og en Fiat 500 er? Er det virkelig mer plass i en Fabia? Maeras :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maeras Skrevet 4. september 2011 #11 Del Skrevet 4. september 2011 Hallo, jeg og sikler på en Fiat 500, ser på www.fiat.com at den nå kommer i Gucci modell!! Artig men vet ikke om jeg liker de grønne og røde stripene utenpå! Har også sett på to år gamle Audi A3 for å få litt større plass men får helt dilla når jeg ser på Fiat 500! Har flere som sier jeg må være fornuftig å kjøpe en Skoda Fabia, sikkert fornuftig men designet får meg til å grøsse. Noen som vet hva forskjellen i kupestørrelse på en Skoda Fabia og en Fiat 500 er? Er det virkelig mer plass i en Fabia? Maeras :-) Hallo igjen, lurer også på om noen som har en Fiat 500 kan fortelle om den er dyr i drift? Er den gjerrig på bensinen/diesel, er det mye feil på den? Hva koster en service på den osv.? Maeras Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå