AnonymBruker Skrevet 27. april 2011 #1 Skrevet 27. april 2011 Har du noen gang tatt ditt barn i mobbe andre? Hvor ille var det og hvordan reagerte dere? Fikk du slutt på mobbingen? Og hvorfor mobbet barne ditt? Var det noe barnet fant ut på egen hånd eller var det du som oppfordret barnet(ja det finnes visst noen slike også) ?
AnonymBruker Skrevet 27. april 2011 #2 Skrevet 27. april 2011 Det er vel ingen som vil innrømme at de uskyldige englebarna gjør noe galt........... 3
Carrot Skrevet 27. april 2011 #3 Skrevet 27. april 2011 Jeg innrømmer gjerne at min sønn "mobbet" en annen gutt - riktignok var det kanskje ikke mobbing direkte i følge skole og guttens foreldre - men JEG så det slik. Problemet var at denne gutten i klassen under så opp til min sønn, diltet alltid hakk i hæl han i friminuttene, hang på som erteris og min sønn likte ikke dette. Han ba gutten gjentatte ganger om å la han i fred (dette i følge guttene og skolen) men gutten det dreier seg om lyttet ikke. Etterhvert som min sønns frustrasjon vokste ble han også kvassere og kvassere i sin tilbakemelding til denne andre gutten - noe som til slutt kulminerte i en episode JEG så og reagerte på, som skolen IKKE mente var mobbing - da denne andre gutten hadde fått gjentatte "advarsler" (i følge skolen) noe jeg mener den dag i dag IKKE gir min sønn "legitimitet" for å snakke stygt til og om gutten slik han gjorde mens han samtidig truet med å henge han etter jakka oppi et tre... Etter at JEG krevde møte med skole, gutten og hans foreldre ble min sønn etterhvert flinkere til å ignorere og gutten flinkere til ikke å opptre som en skygge men den dag i dag - ti år etter er min sønn fortsatt "plaget" av at denne gutten henger rundt han selv om han ikke ønsker han der... Min sønn er tydeligvis en denne gutten ser opp til :gjeiper: noe min sønn mener er mobbing siden han føler seg "forfulgt" så ikke vet jeg - i dag er sønnen over 20 og jeg har hverken før eller siden hørt eller sett han mobbe eller bli mobbet alt ettersom...
AnonymBruker Skrevet 27. april 2011 #4 Skrevet 27. april 2011 Det er vel ingen som vil innrømme at de uskyldige englebarna gjør noe galt........... Som foreldre så vet vi at barna ikke alltid er like uskyldige som vi liker å tro. Jeg har heldigvis ikke hverken tatt min datter i mobbing eller fått tilbakemelding fra skole, foreninger eller andre om at hun mobber. Selv om min datter er en rolig person med empati for andre så ser jeg likevel ikke bort i fra at også hun kan mobbe. Hvis jeg får beskjed om det eller ser det med egne øyne, vil jeg selvsagt gripe fatt i det. Mobbing aksepteres ikke. Mobbing kan jo være så mangt, å alle er vel tilbøyelig til å mobbe andre i større eller mindre grad. Det er da det er opp til foreldrene å gripe fatt i situasjonen og ikke tro at mitt barn gjør aldri noe galt.
Sugerøret Skrevet 27. april 2011 #5 Skrevet 27. april 2011 (endret) helt ærlig så vet jeg jo ikke,men jeg må bare håpe at de IKKE har vært med på slikt Jeg ble selv mobbet ekstremt mye og har fortalt mine barn om dette,i et forsøk på at de da skulle kunne holde seg unna slikt.Få mer empati og forståelse for andre-selv de som skiller seg ut fra "normalen" og kunne være sterke nok til å si i fra Endret 27. april 2011 av Kårky
Gjest fireflies Skrevet 27. april 2011 #6 Skrevet 27. april 2011 De aller fleste barn mobber på en eller annen måte og på et eller annet tidspunkt. But then again, i dag kan jo det meste karakteriseres som mobbing, så hvordan skulle man kunne unngått det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå