AnonymBruker Skrevet 27. april 2011 #1 Skrevet 27. april 2011 Startet med å trene og slanke meg for 2 uker siden, og vekta har vist litt mindre for hver dag. Helt til dagen før mensen, da stoppet det helt, og den første dagen gikk jeg opp igjen!! Er det vanlig å gå opp litt i vekt i starten av mensen? Syntes det er rart å gå opp når jeg gar en times hurtig gange + gjør div. rumpe/lår øvelser, samt spiser mindre kalorier....
AnonymBruker Skrevet 27. april 2011 #2 Skrevet 27. april 2011 Det har ingen hensikt å veie seg hver dag, og ja vekta kan gå opp under mensen (mer vann i kroppen?)
AnonymBruker Skrevet 27. april 2011 #3 Skrevet 27. april 2011 Det har ingen hensikt å veie seg hver dag, og ja vekta kan gå opp under mensen (mer vann i kroppen?) Vet at det ikke er noe hensikt med å veie seg hver dag, men det er virkeig en stor motivasjonsfaktor for meg å se at det blir noen gram mindre hver dag. Da det stopper i noen dager får jeg litt panikk, og tenker hva i alle dager gjør jeg galt? Kan jo ikke spise enda mindre!
Gjest *Maja* Skrevet 27. april 2011 #4 Skrevet 27. april 2011 Det er en grunn til at du blir oppblåst under mensen...ekstra vann i kroppen. Ikke vei deg under den uka...spis og tren som du gjør...lover deg at du blir positivt overrasket når uka er over
Gjest made4u Skrevet 27. april 2011 #5 Skrevet 27. april 2011 At vekten svinger er en ting, en ganske annet sak er hvor mye fettvev man til enhver tid har på kroppen. Vekten kan vise mer den, mens det som har skjedd i kroppen er at man har kvittet seg med litt fettvev siden sist. Badevekten kan narre enn, det er ikke slik at fettvev forsvinner og kommer i store svingninger fra en dag til en annen. Sagt med andre ord. Selv om badevekten viser 1 kilo mer etter å ha drukket en liter vann, så betyr ikke det at man har lagt på seg ett kilo. Sågar om man tar med seg en 200 grams melkesjokolade inn i en badstu og sitter rolig og spiser den der mens man svetter en liter. Det betyr ikke at man har tatt av 800 gram selv om badevekten skulle tilsi dette. Så glem det som går under naturlige svingninger på badevekten da dette i størst grad skyldes hvor mye vann kroppen bindre til deg og holder på eller ikke, noe som det kan være forskjellige årsaker til.
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 27. april 2011 #6 Skrevet 27. april 2011 Jeg får mye mere vann i kroppen under mensen. Du bør unngå å veie deg hver dag, det kan utløse unødvendige bekymringer fordi vekten svinger fra dag til dag. Vei deg heller max 1 gang i uken, gjerne tidlig på morgenen før du har spist eller drukket.
LukaFrost Skrevet 27. april 2011 #7 Skrevet 27. april 2011 Jeg veier alltid mer under mensen, så den halvkiloen eller kiloen bekymrer ikke meg.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2011 #8 Skrevet 27. april 2011 Det er en grunn til at du blir oppblåst under mensen...ekstra vann i kroppen. Ikke vei deg under den uka...spis og tren som du gjør...lover deg at du blir positivt overrasket når uka er over Jippi!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå