cha Skrevet 27. april 2011 #1 Del Skrevet 27. april 2011 Grillsesongen 2011 er i gang. Hva pleier du å grille? Og hvilket tilbehør bruker du til? Er på jakt etter noe nytt. Noe annet en pølser og kjøpt potetsalat. Hiv gjerne på noen oppskrifter på det du har som passer til gril! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2011 #2 Del Skrevet 27. april 2011 Alt mulig! Samboeren min vil helst ha en tykk entrecote på grillen, eller godt krydrete grillben og spareribs. Jeg liker også en god biff, men like gjerne kyllingfileter (noen ganger lager jeg et snitt i dem og fyller med pesto rosso og mozzarella snadder!), laks, marinerte scampi på spyd. Men jeg spiser like gjerne marinerte koteletter og flintstek. En av våre begges favoritter er hjemmelagde burgere. Av tilbehør blir det egentlig det vi har lyst på den dagen. Ofte hjemmelaget potetsalat, noen ganger bakt potet med hjemmelaget kryddersmør, ovnsbakte potetbåter, kald nudelsalat, rissalat, foliepakker med blandete grønnsaker, urter og kryddersmør vi hiver på grillen, maiskolber, forskjellige grønnsakssalater (til gårsdagens grillede salmalaks lagde jeg en helt enkel variant med feldsalat, agurk, mango, naturell fetaost, litt limejuice og chiliflakes over - sååå godt!), hvitløksbrød, nybakt foccacia... Til burgere dropper vi som regel brød, men spiser med pommes frites, strimlet grønn salat, tomater, rå løkringer, avocado og Jack Daniels barbecue saus... Det er så mye god mat der ute altså! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk. Belle Skrevet 27. april 2011 #3 Del Skrevet 27. april 2011 Jeg synes laks (med skinn) fungere supert på grillen! Særlig hvis du har grill med lokk.. Kvite har vi også grillet med stor hell. Legger bare fisken med skinnsiden ned, kryderer den med noe godt, setter på lokket og venter til den er ferdig Diverse grillspyd er også godt da. F.eks kylling-satay (med peanøttsmør/kokosmelk/currypasta marinade). Veldig barnevennlig også Eller så synes jeg svinekjøtt (gjerne av nakekoteletter) gjør seg bra som grillspyd. F.eks krydret med kummin og chili.. (ikke så barnevennlig, men veldig godt for oss voksene). Jeg pleier å lage ferdig grillspydene dagen før. Da får de til til å marinere og det blir kjapt mat.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk. Belle Skrevet 27. april 2011 #4 Del Skrevet 27. april 2011 Jack Daniels barbecue saus... BBQ sausene fra Jack Daniels er bare SÅÅÅÅ gode Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 27. april 2011 #5 Del Skrevet 27. april 2011 Griller enten: - pølser - kylling - kjøtt Gjerne marinert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Canis lupus Skrevet 27. april 2011 #6 Del Skrevet 27. april 2011 Spiser grillpølser med agurkmix, ketchup og bergbys med potetsalat ved siden av Og koteletter med potetsalat Laks i folie med løk, paprika og diverse er også godt Spareribs med BBQ-saus! Og biff såklart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tears.of.the.Sun Skrevet 27. april 2011 #7 Del Skrevet 27. april 2011 Det beste med grilling er at nesten ALT kan grilles! Vi griller mye grønnsaker. Som regel lager vi spyd med grønnsaker på, squash, paprika, løk, sopp, tomat osv. Ved siden av griller vi mango/chili marinert kyllingfilèt, tykke kalkunpølser, store reker med marinade, laks, breiflabb, hvalkjøtt, biff og indrefilèt av okse. Vi griller også poteter i en slags røsti versjon. Eller bakt potet på grillen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå