AnonymBruker Skrevet 27. april 2011 #1 Skrevet 27. april 2011 Som overskriften sier: Hvor mye er det vanlig å betale i huslån pr måned? Går det an å betale mindre det første eller de to første årene, enn de resterende årene? Går det an å betale maks 4000,- i huslån per mnd? Har 60% stilling nå og derfor litt lite inntekt, men om et halvt år eller et å kommer jeg til å skaffe meg mer inntekt. Så kjøper jeg ikke nå, skal det kjøpes så snart jeg får ordnet meg med bedre inntekt. Men hvor, aner jeg ikke, hvordan finne ut av det? Jeg har liksom ingen rundt de stedene jeg vil bo, har venner men ikke noen jeg finner på mye rart med, heller ikke slekt på de stedene jeg vil bo, så jeg vil jo bli noe "alene". Men jeg vet hvordan jeg vil ha beliggenheten
Gjest Spinell Skrevet 27. april 2011 #2 Skrevet 27. april 2011 (endret) Hva som er vanlig å betale går knapt nok an å svare på, da det selvsagt kommer an på lånets størrelse og løpetid. Det går an å velge lang nedbetalingstid, og dermed mindre å betale per måned, når du tar opp lånet. Dette kan du endre til kortere nedbetalingstid senere hvis du får mer å rutte med. Noen betaler til og med kun renter. Her er en lånekalkulator som viser hva en må betale ved ulike størrelser på lånet, ulike renter eller ulike nedbetalingstider. Hvor du skal bo kan du bare finne ut av selv. For de fleste av oss er det en funksjon av akseptabel avstand/reisetid til jobb, trivelig bomiljø og hvilke boliger som var til salgs når vi var på markedet for å kjøpe. Det du uansett må gjøre, er å kontakte banken din for å høre om du i det hele tatt kan få boliglån, og i så fall hvor mye. Endret 27. april 2011 av Spinell
AnonymBruker Skrevet 27. april 2011 #3 Skrevet 27. april 2011 Har du en normalt lønnet 100% stilling, er 4000 ganske lite. De fleste legger seg på 6-8000/mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå