Gå til innhold

Gå inn til naboen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en afrikansk familie i blokka. De flyttet inn i sommer og vi er på "hils" med dem, og har slått av en liten prat av og til, men det er ikke så ofte vi treffer dem.

Noen ganger henger det en lapp på døra deres hvor det står noe sånt som: "The door is open. Please enter. You are welcome." Dette gjør meg nysgjerrig. Lurer på om det betyr at de har lyst på besøk av noen naboer, eller kanskje de venter noen bestemte, og ikke vil at de skal ringe på, for å ikke vekke ungene f.eks.

Hvordan ville dere ha tolket dette? Ville du ha gått inn, eller ville du ha spurt dem en gang det passet seg sånn? Kunne egentlig godt tenke meg å bli litt bedre kjent med dem, og det er jo en slags invitasjon, eller? :oops:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan jo tolkes begge veier - tror jeg hadde banket på døra og stukket hodet inn jeg. Du kan jo rope hei når du er innenfor og se hva slags respons du får?

Du kan jo også si at du syns skiltet var så hyggelig at du fikk lyst til å komme innom og spørre om det passer/ er greit :lol:

Suz :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Det enkleste er kanskje om du stiller spørsmålet til dem og ikke oss :wink:

Skrevet

Jeg ville spurt neste gang du snakker med dem ved postkassen eller lignende, eller ventet til de hadde nevnt noe selv.

Men det er meg. :)

Skrevet

Tenk om man tråkker rett inn og fersker dem midt i akten....... :hoho:

Skrevet
Tenk om man tråkker rett inn og fersker dem midt i akten.......  :hoho:

De driver vel ikke på i gangen vel...? :o

Skrevet
Hva er galt m gangen?????  :ler:

Trang?? :sjarmor:

Skrevet

Trang gang? Perfekt til visse posisjoner...... åpen dør og sjansen til å bli ferska som trigger....... :ler: Også var assosiasjonene igang.....

Skrevet

Jøss dette var rart, men nytt og spennende. Villle også ha spurt dem, når jeg tilfeldig møter dem. Kanskje de sitter der inne å venter på at noen skal komme inn på en kopp te :blunke: Det høres jo vanvittig koselig ut....

Skrevet

Sikker på at det er myntet på dere, ikke noen slekninger eller andre venner etc.?? Men det går jo an å spørre da for sikkerhets skyld :D

Skrevet
Sikker på at det er myntet på dere, ikke noen slekninger eller andre venner etc.?? Men det går jo an å spørre da for sikkerhets skyld  :D

Nei, det er jo det jeg ikke er 100% sikker på, men siden det ikke står noe navn på lappen så ble jeg litt nysgjerrig. Det kan jo også være at de har lyst på besøk?

Men jeg tenkte kanskje vi kunne invitere dem bort til oss en dag først. De virker som veldig hyggelige folk, og det kan jo være fint å bli litt kjent med naboene.

Datteren min fortalte forresten at mora i familien, som studerer engelsk, hadde sagt at hun veldig gjerne ville hjelpe datteren min med engelskleksene. Mitt inntrykk er i hvert fall at dette er en sosial og hyggelig familie, så jeg tror vi skal prøve å bli litt kjent med dem. Men kanskje vi inviterer dem til oss først i stedet for å "brase inn". :D

Skrevet

Jeg ville tenkt at de sikkert ventet besøk og hadde satt lappen på døren som info til de de ventet på, det er ihvertfall slik jeg selv kunne ha gjort dersom jeg ventet besøk. (og hadde nok ikke satt på navn til den/de jeg ventet på heller, fordi jeg rett og slett ikke hadde tenkt tanken på at "hvem som helst" ville lest lappen og kommet rett inn uten at jeg kjente dem...) :lol:

Hadde det da kommet brasende inn naboer når jeg ventet besøk, så ville jeg nok ha fått meg en god latter og ønsket dem velkommen tilbake en gang det passet bedre! :ler:

Om jeg var deg ville jeg heller bedt dem på kaffe eller noe til deg selv først, så kan du jo spør når dere allikevel sitter å prater. :wink:

Skrevet

De er sikkert åpen for besøk av naboer!

I min barndom bodde vi i blokk og alle dører var åpne. Vi banket på og gikk inn. Husker godt da jeg flyttet østover og man brått måtte ha timeavtale for å stikke innom naboen, det var skikkelig uvant.

KAn godt være de kommer fra en mer åpen kultur, der de er vant med at folk kommer og går og prøver innføre det her også.

Men ja, er du usikker, så hvorfor ikke spørre dem?

Skrevet

Kan du ikke finne på en unskyldning da, stikke bort å låne en kopp sukker eller noe, en dag lappen henger der?

Er jo en grei måte å bli litt bedre kjent på, så får du kanskje en pekepin på hvorvidt lappen gjelder alle eller noen bestemte :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...