Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan en ufør få flyttepenger eller når man går på avklaringpenger?

Og hvor mye kan man få!

håper på mange svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra nav.no:

"Stønad til flytting

Hvis du må flytte fra hjemstedet ditt for å gjennomføre arbeidsrettet tiltak, eller for å ta arbeid etter tiltak eller behandling, kan du få dekket utgifter til flytting.

Du må innhente minst to skriftlige anbud fra forskjellige flyttefirmaer. Du kan få dekket det rimeligste alternativet. Dersom du velger å flytte selv, kan utgiftene til kjøring med egen bil én vei dekkes uten å innhente anbud. Utgiftene dekkes etter satsene for reiseutgifter.

Dersom du har innhentet anbud og likevel velger å flytte selv, kan du få dekket utgifter som du dokumenterer. Hvor mye som dekkes, er begrenset oppad til beløpet i laveste anbud."

Skrevet

så jeg som er ufør kan ikke få flytte penger?skal bare flytte som andre

Skrevet

Hvorfor ringer du ikke Nav og hører? :klo:

Skrevet

Det må eventuelt bli fra NAV sosial og det er individuelt fra kommune til kommune. Legg inn en søknad i din kommune om du har lite penger.

AnonymBruker
Skrevet

Det må eventuelt bli fra NAV sosial og det er individuelt fra kommune til kommune. Legg inn en søknad i din kommune om du har lite penger.

Feil, det finnes flere muligheter enn sosial...

Hvis du går på AAP og må flytte i forbindelse med tiltaket kan du søke om stønad til hjelp til flytting. Dette er en statlig ytelse og har ingenting med sosial å gjøre. Søknadsskjema finner du på www.nav.no og heter søknad om tilleggsstønader. Etterhvert som du krysser av for det som er aktuelt for deg, får du beskjed om hvilke vedlegg du må ha med søknaden. Når det gjelder flytting må du bl.a. ha med anbud fra forskjellige flyttebyråer.

Skrevet

Søker skriver han har ufør ;)

AnonymBruker
Skrevet

Søker skriver han har ufør ;)

Kan en ufør få flyttepenger eller når man går på avklaringpenger?

Og hvor mye kan man få!

håper på mange svar

Neida ;)

Skrevet

ok. Svaret mitt over gjelder for uføre og andre med lite penger som skal flytte, når det ikke gjelder flytte pga tiltak ;) Andre har gitt svar over angående flytting for å delta i tiltak.

AnonymBruker
Skrevet

jeg som er ufør kan ikke få flytte penger?skal bare flytte som andre

Neida ;)

Ehm, joda? ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ehm, joda? ;)

Jeg forholder meg til det som står i startinnlegget der aap nevnes. Det kan jo være Lund mener h*n har tidsbegrenset uføre med overgangsregler til aap, og derfor kaller seg ufør. Eller kanskje aap med ytelse regnet ut fra ung ufør?

;)

Skrevet

Jeg forholder meg til det som står i startinnlegget der aap nevnes. Det kan jo være Lund mener h*n har tidsbegrenset uføre med overgangsregler til aap, og derfor kaller seg ufør. Eller kanskje aap med ytelse regnet ut fra ung ufør?

;)

I startinnlegget nevnes også ufør: "Kan en ufør få flyttepenger"

AnonymBruker
Skrevet

;)

Uføre nevnes også i startinnlegget, så Liv sitt svar er ikke feil.

Hilsen AB du siterer.

AnonymBruker
Skrevet

;)

Uføre nevnes også i startinnlegget, så Liv sitt svar er ikke feil.

Hilsen AB du siterer.

Det kan også være at Lund faktisk har varig uførepensjon, dersom det kan ha falt deg inn! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...