Anniej Skrevet 26. april 2011 #1 Skrevet 26. april 2011 Jeg skal leie ut min borettslagsleilighet da jeg flytter til utlandet. Foreløpig hvet jeg at jeg blir boendes borte i 1 år, men det kan bli noe lenger(2/3år). Så det jeg lurte på var om man kan lage en tidsbestemt kontrakt på 1 år, (hvor det spesifiseres at jeg selv skal benytte leiligheten etter endt år) men hvis ingen partene sier opp, forsetter den på tidsubestemt kontrakt med 3 mnd oppigelse??
AnonymBruker Skrevet 28. april 2011 #3 Skrevet 28. april 2011 Du kan kun leie ut bolig du bor i selv i ett år etter husleieloven. Men du kan i kontrakten krysse av på at leietiden er kortere enn etter husleieloven og utdype der hvorfor. På punktet "Annet" kan du skrive at hvis du ikke kommer hjem etter ett år og skal ha leiligheten selv, så går kontrakten over tid tidsubestemt, med gjensidig 3 mnd oppsigelse. Men om du i god tid når du skal hjem, så hadde jeg nok skrevet en tre års kontrakt med 3 måneders gjensidig oppsigelse. Og heller sagt opp leietager etter ett år pga eier skal bruke leiligheten selv. Lettere å finne en til å leie over lengere periode, enn å måtte hjem når leiligheten blir tom etter ett år for å finne ny leietager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå