Gå til innhold

Avføringspiller

Gjest måpådo

Anbefalte innlegg

Gjest måpådo

Sliter med å komme meg på do om dagen å har rotet rundt å funnet avfpillene jeg fikk anbefalt på apoteket for en stund tilbake siden.

Det jeg lurer på er hvor lang virkningstid de har?

Skjønner selvfølgelig at dette er individuelt, men sånn ca?

For de som kjenner til dem så er det de små gule pillene det er snakk om.

Vet ikke helt om jeg vil skrive navnet på dem her etter alle de trådene jeg har observert her i det siste som virker som spiseforstyrrede har startet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vanilje

Hva med å se i pakningsvedlegget...?

Ganske umulig for oss å si da det er forskjellig ettersom hvilken type det er...!

Hvis det er Dulcolax (grønn og hvit pakke) du mener, de er små og gule så er det 6-12 timers virketid. Beregn for sikkerhetsskyld 12 timer , så du er i nærheten av do.

Ene gangen virket det etter 6 timer for meg, og andre gangen virket de ikke før etter 12 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo også kjøpe Microlax.. en sprup opp i ræva så må du på do innen 10 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanilje

Hvis det er Dulcolax (grønn og hvit pakke) du mener, de er små og gule så er det 6-12 timers virketid.

Altså virkningen kommer etter 6-12 timer.

Når du går på do da tømmer du deg, så da får du ut alt med en gang, og "fungerer vanlig" igjen med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vanskelig

Tja. De starter å fungere innen 2-18 timer, effekten er i 2-12 timer.

Dette er litt ot, men er ikke avf.middel kommet på resept?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vanilje

Tull, du tar ikke ut alt på en gang. Det kjøres fort 2-3 runder før alt er ute, lik ved magafar.

Javell, kommer helt sikkert an på hvilke type du tar..

De to gangene jeg har prøvd Dulcolax har jeg blitt tømt iløpet av 1-2 ganger på do, og da er det snakk om at den runde nr. 2 var innen en halvtime etter den første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javell, kommer helt sikkert an på hvilke type du tar..

De to gangene jeg har prøvd Dulcolax har jeg blitt tømt iløpet av 1-2 ganger på do, og da er det snakk om at den runde nr. 2 var innen en halvtime etter den første.

Enig med deg. Jeg bruker/brukte også Dulcolax og trengte bare 2 runder på ca en halvtimes mellomrom.

Forøvrig, litt off topic, men en liten advarsel bare. Prøv å få fordøyelsen på rett kjør på normal måte. Det går fort å bli avhengig av avføringstabletter, og da er det ikke enkelt å slutte igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...