Gå til innhold

Furu mareritt

Fremhevede innlegg

Gjest Blondie65
Skrevet

Spørsmålet her var vel ikke hva alle synes for forslagene som kommer inn, men hva ts kan gjøre med furustilen evt for å gjemme furuen...

Pynte bordet slik at ingen ser på veggene. Belyse rommet slik at - gjett - ingen ser på veggene.

Etc.

Ved å ta fokuset bort fra veggene og mot bordet og det som skal skje ved bordet så er det ingen som kommer til å legge merke til furuveggene. Mest sannsynlig er det uansett bruden som kommer til å tenke mest på dem og ikke resten av selskapet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når eg tenker tilbake på dei siste bryllaupa eg har vore i, huskar eg ikkje korleis veggane ser ut i meir enn eit bygg, og det bygget ser eg dagleg, derfor huskar eg det... Om det var furu eller stoff, tapet eller maling - eg anar ikkje.

Derimot huskar eg godt den fine pynten på borda, den koslege stemninga med lys, originale bordkort og ikkje minst dei flotte og kjekke brudepara.

Eg ville ha gjort ein innsats for å få fokuset vekk frå veggane, altså med god pynt og anna, som nokon tidlegare også nemnte. Å dekorere veggane blir fort mykje arbeid, som i den store samanheng egentlig er lite viktig :)

Uansett løysing, det blir nok bra :) Lukke til!

AnonymBruker
Skrevet

Her hadde jeg valgt furuhelvetet fremfor dette når som helst.

Æsj! Bokstavelig talt. Hvor gammel er du som skal ha dette?

Yngre enn deg, heldigivs. Selv om det er du som virker som den yngste her. Linkene var bare for å hjelpe med å finne informasjon og evt. litt inspirasjon på amerikanske nettsider, da de er helt ville på dette. Men jeg synes ikke selv det er pent med sånn drapering. Jeg planlegger ikke noe bryllup enda, men var i bryllupet til en venninne som var så utrolig lei seg fordi lokalet hennes såg ut som spisesalen på en kristen konfirmasjonsleir. Hun klarte fatisk å fikse det med stoff som ble stiftet stramt på veggen, de hang til og med bilder på stoffet, og det såg ut som en helt vanlig hvitmalt vegg. Hvorfor er du så frekk?

• Liker 4
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg skal ha et lokale med furu på alle kanter, og jeg skal faktisk ha draperier hvis jeg finner billig nok stoff. Syns det er pent med draperier jeg, selv om jeg ikke skal ha det så voldsomt som i de fleste linkene her. Planen er å henge noen få med lys i fra bjelkene i taket, håper det blir fint. Kunne også tenkt meg slike runde papirlanterner rundt omkring i lokalet, men skulle så gjerne hatt lys i den, og det vet jeg ikke vordan jeg skal få til.

Skrevet

Da har jeg funnet løsningen som passer for meg her... :)

Jeg fant ut at gardiner på veggene kan bli litt rart, så for å skape en litt stilig helhet, til tross for furuen, skal jeg jobbe MED furu og ikke MOT. Det blir hvite papirstålamper i hjørnene fra Ikea, gardinenen byttes ut med hvite fra IKEA (Ikea er min venn...<3) og hvite duker på bordene med kongeblå løpere. Hva tror dere? Kan det funke?

Gjest Blondie65
Skrevet (endret)

Da har jeg funnet løsningen som passer for meg her... :)

Jeg fant ut at gardiner på veggene kan bli litt rart, så for å skape en litt stilig helhet, til tross for furuen, skal jeg jobbe MED furu og ikke MOT. Det blir hvite papirstålamper i hjørnene fra Ikea, gardinenen byttes ut med hvite fra IKEA (Ikea er min venn...<3) og hvite duker på bordene med kongeblå løpere. Hva tror dere? Kan det funke?

Jeg tror dette blir bra.

Det som også kan være en god ide for å motvirke det gule treet er sånne "juletrelys" - lyslenker - med hvitt lys.

Dette kan også være en ide å bruke i papirlampene til hun over som hadde lyst på papirlamper i taket med lys i - tre lyslenker i fra "oven".

Endret av Blondie65
Gjest KateW
Skrevet

Min fetter giftet seg i "Furuhelvete"... De blåste litt i det, og gjorde enkle ting, og det ble helt kurant.

Bak brudeparet hang de opp hvitt stoff, fra Ikea, ganske gjennomsiktig og bevegelig, slik at man ikke fikk furuvegger på ALLE bildene av brudeparet. De brukte det samme stoffet som gardiner der det var vinduer. Ellers lot de det være som det var. Pynten var enkel, mest hvitt og røff. Dette var tapasbryllup, så stilen var ikke "stiv" i utgangspunktet, men pynten gjorde at det hele ble pent og hyggelig.

Skrevet

Til deg med lys i rislamper: De har på Clas Ohlson"rislamper" mer ledlight til 19 kr stk.

Jeg så på dem da jeg var på Clas Ohlson i går faktisk, men de er jo bitte små. Måtte hatt maaange for at de skulle gjort noe med lokalet tror jeg...

Skrevet

Jeg ville brukt papirduker jeg!!

Veldig rimelig, og så festes det bare med dobbeltsidig teip.

På en hybel jeg bodde på tidligere, var det ett par særdeles stygge vegger. De ble det hengt remser over med papirduk, og det holdt seg hele året.

Kjøp en helt enkel en - så blir det ganske fint!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...