Gå til innhold

Furu mareritt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lykke! Endelig har han fridd og nå blir det bryllup neste år! Gleder meg veldig masse til å få gifte meg med bestevennen min... Enn så klisje det høres ut..;-) Men lokalet for festen er et mareritt! Og det er vel derfor jeg skriver her nå... Vi skal gifte oss i et lokale som tatt ut av åttitallet; furuvegger og linoleumsgulv... Vi har ingen andre lokaler tilgjengelig og ikke råd til å jobbe mot lokalet. Har noen gode tips til hvordan få et fint lokale til tross for furu????

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Man kan komme langt med tynt stoff man evt stifter til taklistene. Metervare eller gardiner fra Ikea eller en nettbutikk trenger ikke bli for dyrt.

Gratulerer!

Endret av høstbryllup
Skrevet

Har tenkt tanken selv, men usikker på om det blir fint... Har du gjort noe lignende selv?

Skrevet

Nei, men jeg ville nok prøvd ut om jeg stod i samme situasjon... Har sett det på interiørprogrammer da :)

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde et lignende problem, og jeg grublet MASSE på dette. Endte med at vi tok inn mange kvister og tørre deler av trær fra hagen / veikanten / området ved siden av, festet dem langs veggene i lokalet, og pyntet dem med XXXX meter med lyslenker som jeg hadde hamstret på ebay månedene før bryllupet. Disse trærne ble pene å se på (synes jeg, i allefall), men det skal sies at det var et vinterbryllup, så det passet godt inn i årstiden.

Hvis jeg hadde hatt råd, ville jeg kjøpt en drøss med runde rispapirlamper (de er jo gillige i seg selv) i temafargen(e), og hengt dem opp i ulik høyde og ulike størrelser i taket, med lys inni. Jeg fant ikke ut av en lettvint måte å få lyspærer inn i hver enkelt rislampe, så jeg droppet denne ideen, men tror det kunne blitt veldig fint.

Ellers er det vel en god idé å legge endel penger i blomster, kanskje lage fine oppsatser på alle bordene og som pynt ellers i lokalet.

AnonymBruker
Skrevet

...eh... gillige skulle altså være billige :)

Skrevet

Haha...Skjønte det!:-D Blir sommerbryllup i Nord-Norge her da,så funker kanskje dårlig med lys?Men notert!:-D Og papirlamper var kult da!

AnonymBruker
Skrevet

Ja det er jo ikke vits med lys dersom det er i nord norge. Nei jeg hadde heller hengt opp store hvite laken som jeg hadde stiftet i listen enn å ha furu. Jeg hater furu. Jeg hadde også heller tatt på meg jobben med å male det hvitt. Prøv å stifte opp noe stoff og lag noen draperinger. Du kan også lage sånne bølgerdraperinger i taket. Du kan jo henge noen lyslenker fast i stoffet på veggene så blir det pynt. Men da må du nesten ha en farge pærene i lenken siden det blir lite synlig når det er lyst. Men her kan det fort bli tacky. Du må ha en dus farge, som må være temafargen-

Furu, huff, forstår deg :(

AnonymBruker
Skrevet

og her: Min lenke

selfølgelig ikke alt som er like fint og det kan bli tacky som faen, men ALT er bedre enn furu synes jeg ;)

AnonymBruker
Skrevet

som her: Min lenke

huff og fy, da ville jeg heller foretrukket furu. Det "pyntede" lokalet der ser jo ut som innsiden av en overfylt skittentøyskurv.

AnonymBruker
Skrevet

huff og fy, da ville jeg heller foretrukket furu. Det "pyntede" lokalet der ser jo ut som innsiden av en overfylt skittentøyskurv.

Hehe ja jeg ville jo absolutt ikke hatt det slik jeg heller (var jo dritstygt), det er jo alt for mye. og jeg skal ikke ha lokaler med draperinger i det hele tatt, bare sånn at det er sagt. men det var bare for å vise at man kan henge stoff på veggen. Men faktisk, jeg skulle heller hatt det slik enn furu når jeg tenker meg om. Jeg hater furu. Hadde heller hatt bryllupet i en steinrøys.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min lenke

dersom du ser i bakgrunnen der så ser det ut som om det blir brukt litt tynne gjennomsiktige gardiner på veggen, så det kan jo tyde på at du kan komme langt med veldig tynt stoff slik aom høstbryllup sier.

• Liker 2
Skrevet

Som AB sier i #14, man kan komme langt med tynt stoff. Det trenger ikke være hvitt heller! Og man trenger IKKE ha masse stæsj i taket! Får man nogenlunde forandra fargen på veggene, hjelper det enormt!

Skrevet

Jeg ville heller ha jobbet "med" furuen og brukt enkle og stilrene elementer fra naturen til pynt. Duker i lin, trær/grener i enkle, rause glassvaser, kanskje noen fine rullesteiner osv. Unngå smådill. Draperier og furu blir bare kræsj.

• Liker 4
Gjest Blondie65
Skrevet

og her: Min lenke

selfølgelig ikke alt som er like fint og det kan bli tacky som faen, men ALT er bedre enn furu synes jeg ;)

Her hadde jeg valgt furuhelvetet fremfor dette når som helst.

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg ville heller ha jobbet "med" furuen og brukt enkle og stilrene elementer fra naturen til pynt. Duker i lin, trær/grener i enkle, rause glassvaser, kanskje noen fine rullesteiner osv. Unngå smådill. Draperier og furu blir bare kræsj.

Jeg er så utrolig enig med deg.

Det jeg ville gjort var å forhøre meg med en blomsterforhandler / dekoratør om tips til å dempe furugulheten og fremheve alt utenom veggene.

Og bare så det er sagt: jeg HATER furu, men tekstilvegger som i 1000-og-1-natt ville jeg virkelig ikke hatt.

AnonymBruker
Skrevet

Spørsmålet her var vel ikke hva alle synes for forslagene som kommer inn, men hva ts kan gjøre med furustilen evt for å gjemme furuen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...