Gå til innhold

Forskjellig trening?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har ikke trent siden november/desember, men i starten av april starta jeg å trene. I påsken trente jeg ganske mye, men jeg bare lurer på hva jeg bør trene. Jeg vil bare holde meg i form, og driver med zumba, yoga, pilates og sånn, og elsker å løpe. Vil ha veldig bra kondis og veldig bra form og. Kan noen gi meg en "plan" over hvor mye og hvor lenge jeg bør løpe? Løper som vanlig på tredemøller, og jeg løper ca i 10 min på 10km/t.

Takk på forhånd ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du er tilknyttet et senter vil jeg anbefale at du kjøper deg en time med personlig trener (mulig man kan gjøre det uansett). Eller gå på biblioteket og lån bøker eller alle numrene av iform (el.) :) Da kan du finne en måte som du føler kommer til å passe for deg!

Skrevet

takktakk :)

Skrevet

Jeg er ingen treningsekspert, men veldig glad i å løpe.

Styr unna mølla i størst mulig grad. Den er utrolig belastende for kne og ben. Løper jeg på mølla bruker jeg alltid 3% stigning for å redusere belastningen.

Varier tempo og lengde i treningen så vil du oppleve større fremgang, og større treningsglede på sikt. Jeg forsøker å holde meg til følgende hver uke(selv om dagsform og -humør ofte avgjør hva jeg trener).

Økt 1: 40 minutter løp med godt, jevnt tempo på relativt flat mark.

Økt 2: Intervall. 10 min. rolig jogg. 4*4 intervall. 10 minutter rolig jogg.

Økt 3: Langtur, 1,5-2 timer jogg i terreng.

En hard styrkeøkt i løpet av uka, med fokus på store muskelgrupper.

Dersom du ikke har løpt så mye ville jeg nok startet med å kjøre samme program, men med kortere lengde, lavere tempo (gå litt innimellom).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...