Gå til innhold

God fuktighetskrem med høy SPF

tante fiolett

Anbefalte innlegg

Brukte tidligere Jan Marini Antioxidant Daily Face Protectant SPF 30, men måtte bruke annen fuktighetskrem under, da jeg ikke syntes denne ga nok fukt. Men den gjør huden silkemyk og gir perfekt sminkeunderlag. Så fant jeg en perfekt erstatning (fuktighet + SPF) fra DDF - som selvfølgelig ble tatt ut av produksjon...

Så nå er det på'n igjen for å finne ny krem. Kremen skal ha ca. SPF 30, må gi fuktighet men ikke fett, må trekke lett inn og være lett å legge sminke oppå, må ikke tette porer og gi urenheter.

Skal ikke bruke den til "aktiv soling", kun som daglig beskyttelse i sommerhalvåret.

Har til nå gjort tre bomkjøp (Skinceuticals Daily defense SPF 20: for fet i konsistensen, Mariio BAdescu Oil-Free moisturizer SPF 30: også litt for fet, gjør porene mer synlige, Vichy Aqualia termal SPF 15, for fet)

Til vurdering har jeg:

Cellex-C Sunshade SPF 30

Elta MD UV Daily SPF 40

June Jacobs Micronized Sheer SPF 30

NIA24 Sun Damage Prevention 100% Mineral Sunscreen SPF 30

Topix Glycolix Elite Sunscreen SPF 30

Noen som har brukt disse, eller kan anbefale noe annet som er bra?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det er vanskelig å finne solkremer som gir god beskyttelse, og tilstrekkelig fukt. En krem du kan ta en titt på, som jeg synes er blant de bedre jeg har prøvd, er PCA Skin Hydrator Plus spf 30. Den har nydelig konsistens, gir mest fukt blant alle kombinasjonskremer jeg har prøvd, og er i det hele tatt ganske bra.

Dersom du takler lavendellukt, og fysiske filtre, kan du forsøke Kimberly Sayer Anti-Oxidant Daily Moisturizing Cream spf 25. Den har også nydelig konsistens, men jeg har altfor følsom nese, og ble dårlig av lukta. Så der har jeg en full krukke stående til ingen nytte. Ingen av disse kremene er seige og ekle, men det kan jeg ikke si om Shiseido Urban Environment spf50+. :kjefte:

Jeg har i grunnen gitt opp å finne en god kombinasjonskrem, men har bestilt Jan Marini selv som siste skanse. Ellers har jeg tenkt å bruke La Roche Posay Anthelios XL med spf50+, og muligens fysisk filter (Dermalogica Super Sensitive Sun Block spf 30) over for å beskytte mot pigmentflekker når jeg straks skal på ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! PCA glemte jeg å skrive opp på listen. Satt faktisk nettopp og så på hjemmesiden deres. Utifra det jeg leser der, får jeg inntrykk av at det er Protecting Hydrator SPF 30 som passer best til min hud (evt. Weightless Protection SPF 45)(?) Det står at Hydrator Plus SPF 30 er for "normal to dry and mature skin types".

Fikk også anbefalt Perfecting Protection SPF 30, men er redd denne er for tjukk/fet i konsistensen. Lei av bomkjøp nå..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tørr og fuktfattig hud, men kan ikke fordra fete kremer, og Hydrator Plus har konsistens som pisket krem, dersom det sier deg noe. :) Weightless Protection spf45 har jeg prøvd på hånden, og den blir matt og fin, men det er en normal solkrem og gir ikke noe særlig fuktighet. Generelt synes jeg PCA er et godt merke, og jeg har flere serum og øyenkrem derfra, som jeg kombinerer med fuktighetskremer fra Dermalogica og Decleor.

Bomkjøp er irriterende, og dyrt. Jeg har skapet fullt, og har fortsatt ikke funnet en optimal solkrem til ferien vi reiser på neste helg. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når man driver med netthandling blir det lett noen bomkjøp, gitt :kjefte:

Vet ikke om PCA selges noen steder i Norge, så man kunne prøvd produktene først?

Jeg har fet underhud, men tørr overhud som trenger mye fukt. Kunststykket er å finne kremer som gir fukt men trekker lett inn og ikke gjør overflaten blank og klissete og umulig å legge sminke over, og heller ikke tetter porer og gir urenheter..

JM er jo en foreløpig favoritt, bare så synd at jeg må ha annen krem under.

Så forresten at Kimberly Sayer har en annen lettere krem med SPF 25, kanskje den kunne være verdt å prøve. Om det er økokologiske produkter som funker, er jo det enda bedre! Har også kikket litt på kremen med SPF 30 fra Devita, som er økologisk (fås på Iherb, men er dessverre utsolgt for øyeblikket).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honesty, har du kjøpt fra Love Lula-siden tidligere? Lurer på om de skriver nøyaktig verdi på pakken? Selv med veldig lav kurs på pundet blir prisen litt over 200.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men igjen har den vel dårlig UVA-beskyttelse. :forvirret: Jeg fatter seriøst ikke hvorfor det skal være bortimot umulig å lage brukbare kremer til daglig bruk med skikkelig UVA-beskyttelse? Da forsvinner jo mye av vitsen, siden det er hudaldring (UVA er hovedsynderen) man gjerne er bekymret for ved daglig eksponering, og ikke solbrenthet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men igjen har den vel dårlig UVA-beskyttelse. :forvirret: Jeg fatter seriøst ikke hvorfor det skal være bortimot umulig å lage brukbare kremer til daglig bruk med skikkelig UVA-beskyttelse? Da forsvinner jo mye av vitsen, siden det er hudaldring (UVA er hovedsynderen) man gjerne er bekymret for ved daglig eksponering, og ikke solbrenthet.

Forstår det slik at ts ønsker en krem som gir middels med fukt og beskyttelse.

Trodde ikke det var mulig å få en krem som både gir fukt og god nok beskyttelse..

La roche posay er vel en av merkene som gir god beskyttelse, jeg tåler ikke denne så jeg bruker Synchroline sin.

Tror jeg har landet på et bra valg for jeg har lest meg trillrundt og tilbake flere ganger ang dette med solkrem.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Priori-kremen så interessant ut! Da går det jo også an å gå innom en hudplier og prøve, kanskje.

Uff, dette med å finne kremer som tilfredsstiller alle krav er visst en tilnærmet umulig oppgave.. :sukk:

Men den har dårlig UVA-beskyttelse, altså? Som sagt kommer jeg ikke til å bruke denne på stranden, men til daglig "by-bruk" nå i sommerhalvåret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har jeg sett hos hudpleieren, men jeg lurer på (1) hvordan er konsistensen? og (2) hvordan er UVA-beskyttelsen? Jeg skal på ferie til sydligere strøk straks, og trenger derfor høyere uva-beskyttelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den har jeg sett hos hudpleieren, men jeg lurer på (1) hvordan er konsistensen? og (2) hvordan er UVA-beskyttelsen? Jeg skal på ferie til sydligere strøk straks, og trenger derfor høyere uva-beskyttelse.

Den er ganske tykk men trekker godt inn i huden, litt sterk lukt men lukter godt. Den har PPD 30 noe som skal tilsi at den har høy UVA beskyttelse. Tror LRP har PPD 28 i faktor 50 til sammenlikning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når man driver med netthandling blir det lett noen bomkjøp, gitt :kjefte:

Vet ikke om PCA selges noen steder i Norge, så man kunne prøvd produktene først?

Jeg har fet underhud, men tørr overhud som trenger mye fukt. Kunststykket er å finne kremer som gir fukt men trekker lett inn og ikke gjør overflaten blank og klissete og umulig å legge sminke over, og heller ikke tetter porer og gir urenheter..

JM er jo en foreløpig favoritt, bare så synd at jeg må ha annen krem under.

Så forresten at Kimberly Sayer har en annen lettere krem med SPF 25, kanskje den kunne være verdt å prøve. Om det er økokologiske produkter som funker, er jo det enda bedre! Har også kikket litt på kremen med SPF 30 fra Devita, som er økologisk (fås på Iherb, men er dessverre utsolgt for øyeblikket).

Litt off topic - men hvilken nettsider kjøper dere PCA produktene fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off topic - men hvilken nettsider kjøper dere PCA produktene fra?

F.eks www.prettyskin4less.com har PCA-produkter. Har handlet derfra selv, og det funker fint. Får også med gratis prøver. De har 20 % rabatt på alt nå frem til 30. april :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den er ganske tykk men trekker godt inn i huden, litt sterk lukt men lukter godt. Den har PPD 30 noe som skal tilsi at den har høy UVA beskyttelse. Tror LRP har PPD 28 i faktor 50 til sammenlikning.

Takk. :) LRP Fluid Extreme har visst nå fått PPD 38, og kremen PPD 30, altså en forbedring ift. tidligere.

Edit: Kremen hadde nå PPD41, så jeg da jeg handlet solkremer til ferien før i dag.

Edit 2: Jeg har nå testet Jan Marini Antioxidant-kremen i Neutral Tint, og er ikke fornøyd, for jeg blir skittenbrun i ansiktet av den. Den ser grei ut først, men så kommer altså fargen som ser ut som om jeg har rullet meg i blomsterjord. :forvirret:

Endret av Honesty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...