Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

I morgen skal jeg ta MR av kneet, og jeg lurte på noen ting. Jeg har tatt MR før, men det var av hodet. Jeg har også tatt av foten men det er så lenge siden at jeg ikke husker det. Da jeg tok av hodet, kunne jeg ikke ha øyensminke på. Dette kunne jeg selvfølgelig ha spurt legen om, men de ringte meg i sted og sa at jeg kunne få komme i morgen.

Kan jeg ha øyensminke når jeg skal ta av kneet?

Er det bare foten som skal inn eller må hele meg inn i trommelen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare beina som skal inn (det var i alle fall slik da jeg tok MR av kneet for et par uker siden), så øyesminke var ikke noe problem :)

Skrevet

Og, så en ting til, jeg har piercing i navelen, den må jeg vel ta ut?

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Hva du må ta ut og ikke varierer. Tok MR av kneet på et mindre sykehus, og måtte da ut med alle smykker, alt med metall i etc. De spurte om jeg hadde piercing i navlen, så jeg antar at jeg måtte ha tatt ut den.

Men ved en senere anledning, på MR med samme kne, så ble jeg bare plassert på en seng med kneet inne i en trommel-greie. Fikk beholde både smykker, klokke og alt det der på. Så dette kommer veldig ann på hvilket utstyr de har der du skal sjekkes. Rart du ikke har fått infobrev?

Skrevet

Hei!

I morgen skal jeg ta MR av kneet, og jeg lurte på noen ting. Jeg har tatt MR før, men det var av hodet. Jeg har også tatt av foten men det er så lenge siden at jeg ikke husker det. Da jeg tok av hodet, kunne jeg ikke ha øyensminke på. Dette kunne jeg selvfølgelig ha spurt legen om, men de ringte meg i sted og sa at jeg kunne få komme i morgen.

Kan jeg ha øyensminke når jeg skal ta av kneet?

Er det bare foten som skal inn eller må hele meg inn i trommelen?

Radiograf her...

Du skal enten ta bilder med en stor magnet eller ekstremitet magnet.

Skal du på sykehus er det vanligvis det første.

Du skal da ligge på en benk med en spole rundt kneet(den lukker de rundt kneet.).

Det er ingen problem å ha litt sminke på deg ettersom hodet ditt ikke skal inn.

Du ber bedt om å ta av BH oh jeg vil anbefale å velge en truse uten "pynt".

Smykker og piercinger må ut.

Alt dette er fordi MR fungerer med en stor magnet som har en styrke på rundt 1,5 tesla. Derfor vil metall kunne være farlig ettersom det er magnetisk. Det bruke radiobølger som kan gjøre samme metall, sminke og tatovering varm.

Undersøkelsen tar mellom 15 og 30 minutter og det eneste du skal gjøre er å ligge rolig.

MAskinen vil bråke veldig så du vil få hørselsvern som det er mulig at du kan få musikk på.

Og ja. Du vil bli kjørt inn til kanten av trommelen er omtrent ved lysken.. Avhengig av høyde selvsagt.

:)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...