Snabelsnuppa Skrevet 10. mai 2002 #1 Del Skrevet 10. mai 2002 Hei alle sammen! Jeg driver for tiden og vurderer hva slags prevensjon jeg skal begynne med etter fødselen, og heller mer og mer til hormonspiral. Har fått noen avskrekkende meldinger om stor vektøkning, kviseangrep o.l., men det virker som det store flertall er fornøyde. Det jeg lurer mest på, er hvor mange av dere er blitt helt mensfrie, hvor lang tid tok det, hadde dere menssmerter i hele tatt og lignende ting? Er takknemlig for alle svar, enten det gjelder gode eller dårlige erfaringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina36 Skrevet 10. mai 2002 #2 Del Skrevet 10. mai 2002 Hei.. Jeg har brukt homonspiral i snart 5 år og er kjempefornøyd. Gikk riktignok opp noen få kilo, som jeg klarte å ta av igjen uten problemer. Mensen er helt borte og ble det fra første stund. Brukte vanlig spiral i 4 år før horomospiralen og hadde sterke smerter og blødninger. Kan hvertfall anbefale hormonspiralen på det varmeste.!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K@rine Skrevet 13. mai 2002 #3 Del Skrevet 13. mai 2002 Hei! Jeg fikk satt inn hormonspiral i januar. Hadde først kobberspiral i ca 1 år, men jeg fikk store blødninger og menssmerter + at jeg hadde en del mellomblødninger som ikke ga seg. I begynnelsen var jeg ikke særlig fornøyd med hormonspiralen fordi jeg hadde småblødninger i ca 6 uker etter at jeg satte den inn. Jeg fikk også en god del kviser. Men plutselig ga blødningene seg og kvisene forsvant. Pratet med gynekologen min og hun sa at dette er helt vanlig. Mest sannsynlig får jeg ikke mensen igjen før på slutten, hvor det er vanlig å bytte spiral. Dvs om 4-5 år. Det er kjempedeilig å tenke på nå om sommeren - tror ikke at jeg kommer til å savne den Så alt i alt: hormonspiralen kan anbefales på det varmeste! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ... Skrevet 12. juli 2002 #4 Del Skrevet 12. juli 2002 Jeg har også fått satt inn hormonspiralen, og har vært fornøyd med det faktum at jeg slipper mensen... Men nå vil jeg fjerne den igjen . Sexlysten er helt borte...JEG HAR ALDRI LYST LENGER !!! Dette tærer på forholdet i lengden. Dessuten er jeg tsadig vekk plaget av kviser og fet hud, noe jeg aldri har hatt tidligere.. Synes dette er veldig synd, for jeg trudde en periode jeg endelig hadde funnet ett prevensjonsmiddel som virkelig fungerte... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå